2006-01-05

Vilse...

i almanackan är jag då verkligen idag.

Jag upptäckte till min förskräckelse att det var trettondagen idag, det hade jag inte en aaaaning om, trodde att det var först till helgen.

Jag har bestämt mig för att ta min ätdag idag, så det kommer att bli kycklingfilé fylld med fetaost och torkade tomater, till det blir det ugnsbakade rotfrukter (potatisklyftor, morötter, palsternacka, röd paprika) och en yoghurtsås.

Vi kommer även att dricka en flaska rosévin, den sista av de vi tog hem från Provence...hmm, det måste juj innebära att det bör vara dags att köra ner dit igen för att fylla på lagret...*funderar*...nop, det får bli nästa år...tyvärr.

Jag har på fyra dagar gått ner 3,6 kg, och det är ju ganska så bra, även om det är långt kvar till målet...men en dag i taget, en dag i taget...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde det var röddag i dag, men det var tydligen i morgon. Skönt att veta att det är felr som är dagvilda.

Du är jätte duktigt :)och som du själv skrev: en dag i taget.

Anonym sa...

mmmmmmm, ugnsbakade rotfrukter... slickar mig om munnen och dreglar... blev ju hungrig nu!

Anonym sa...

Jag visste inte heller att det var trettondagsafton idag, trodde det var i helgen!
Blev genast en annan planering för maten, förväntningarna är stora i min familj på att få äta nåt extra gott på helgerna!
ps/ extra behöver inte betyda fet,sockerrik mat, ;0)
Sköt om dej!
kram

dixi sa...

Så gott det lät,och grattis till dina 3,6 kg

Mildamakter sa...

Svarar alla:

Tack snällla ni för er uppmuntran, det är så värdefullt.

Skönt att se att det är mer än jag som är vilse i pannkakan, det är inte lätt det här med helger och aftnar inte...

nina: ja rotfrukter i ugn är en riktig höjdare, det äter vi flera gånger i veckan...

bambi: det är inte mitt recept, det står i den senaste Må bra och är eg ett viktväktarrecept :o)

Jag har upptäckt att deras recept är jättebra, även för dem som inte behöver/vill gå ner i vikt, de äter bara lite mer av maten.
Darling äter utan att knota, och jag har flera gånger bjudit på vv-mat när vi har haft gäster.
Rekommenderas å det varmaste ;o)

Loppan: du har helt rätt, god mat behöver verkligen inte vara (överdrivet) fet och sockerrik, och har man vant sig vid lite sundare mat, så är det direkt motbjudande med mat som badar i fett...tycker åtminstone jag

andromeda: det är premiärlagning av just det receptet, så jag vet inte om det blir gott, men det låter ju bra hittills i alla fall ;o)
Men jag har inte glömt dina kräftor i vaniljsås, det ska jag laga, återkommer med utlåtande om det senare ;o)

Anonym sa...

Nästa fyra kilo på fyra dagar låter ju otroligt bra! Hur ser slutmålet ut? Själv vill jag bara gå ner de där fem extrakilona jag lagt på mig under graviditeten, men jag vet inte om jag har karaktär nog att faktiskt göra det... Lycka till i alla fall!

Mildamakter sa...

aha: tack så mycket, det kommer att behövas...*ler*.
Om jag orkar och har uthållighet, så hoppas jag på 25 kg, och går det som jag har tänkt, så ska målet vara nått till sommaren.

neonglitter: rosévin är sommar för mig, och det händer att jag bara måste dricka lite rosé under vintern för att påminna mig om att det faktiskt kommer en sommar, nångång, långt därframme ;o).
Jag dricker Nutrilett, det är inte kul, men det är inte världens undergång heller precis.