2006-01-15

Fynd

Jag letade i vårt linneskåp efter en duk som helt plötsligt har försvunnit från jordens yta tydligen, och då hittade jag två stycken sprillandes nya vita Lexington handdukar.

Hur i herrans frid kan jag ha glömt att vi hade dem, och varför har jag inte saknat dem tidigare?

Jag bara älskar deras frottéhanddukar, hade jag haft råd skulle alla våra handdukar komma därifrån, men det får kanske bli ett projekt att ta tag i framöver, en handduk lite då och då, så verkar inte kostnaden lika avskräckande...*ler*

10 kommentarer:

popsan sa...

Blev peppad att prova nutrilett....det smakar inte gott.
Vänjer man sig eller?
Kram

Anonym sa...

Skriver i nattmössan: Jag funderar på Nutrilett... överflödigt hull ska väck inför bikinisäsongen om några månader:-D

Mildamakter sa...

popsan:...*funderar*...ja, det gör man nog.

Jag har provat olika pulver och av dem är Nutrilett minst äckligt, tycker jag.

Jag blandar det i riktigt kallt vatten, då känns inte konsistensen lika tydligt och det går lättare att dricka det.
Jag dricker chokladpulvret, det är det enda jag ö h t kan få ner, de andra smakerna vänder redan i halsen.
Om man inte har alltför många kilon att bli av med. så kan man ju blanda hälften apelsinjuice och hälften vatten, då blir det "godare".

anne-maj: Det finns pulverförpackningar med 15 påsar i (räcker 3 dagar) som du kan testa och se om du trivs med det :o)

Malin sa...

Det är sånt osm förgyller ens dag... Att hitta bra grejor är toppen..

Mildamakter sa...

malin: jag kan bara inte fatta att jag hade glömt att de låg där... :o)

Lyckliga Grodan sa...

vad kul att hitta en sån skatt..jag önskar jag kunde hitta nåt sånt i vårt linneförråd.. mest bara gammalt utnött där..
lexingtonlakan kanske.. eller en filt av samma sort.. det vore nåt..

Mildamakter sa...

lyckliga grodan:
Jaaaa, jag vill också ha lakan och filtar därifrån..ska kanske försöka lösa lite besvärjelser utanför dörren till linneskåpet och se om det hjälper :o)

Annapelu sa...

Åååååh vad avundsjuk jag blir, Lexington är väl handukarnas RollsRoyce!!

Hittills har jag bara 2 st pyttesmå som man fick som present i nån tidning å jag är så rädd om dem att jag inte vill använda dem -de kan ju bli smutsiga.... (jo jag vet vad man ska ha handdukar till....)
Kanske kan man ha dem som snuttefilt ;-)

Mildamakter sa...

blogoholic: Använd dem tös..så får du ju anledning till att köpa nya när dessa blir utslitna...*ler*...fast snuttefilt var ett bra förslag, de är så sagolikt mjuka att det hade fungerat som snuttisar...*ler*

Mildamakter sa...

bambi: Klädkammaren är inte ett dugg roligt att leta i tycker jag, de ev fynd jag gör är alltid för små...*flinar*