2006-01-07

Grå lördag

Idag är det grått,kallt och blåsigt i Malmö.

Jag hade mina tankar igår om att vi skulle gå en lång och stärkande promenad idag, men efter att ha varit ute en sväng för att handla, så skrinlade jag kvickt de planerna.

Milda makter vad jag avskyr sånt här väder...och den här årstiden också när jag tänker närmare efter. Januari - mars är banne mig en ren och skär transportsträcka som man får ta sig igenom bäst 17 man kan.

När jag städade bland mina bloggfavoriter gick jag även igenom alla de andra favoriterna som samlats i mappen genom åren och hittade då den här länken http://www.talldungen.se/unna.htm

Vi var ett gäng tjejer som var där en helg i maj för något år sen, och det var bara såååå mysigt.
Härliga behandlingar, god mat, mysiga rum och trevligt sällskap, man behöver inte mycket mer...*ler*

Äppelträden blommade, och när vi inte var på behandling, så gick vi långa promenader på små slingrande vägar, som såg ut att vara tagna direkt ur någon sagobok, och det var någon som sa, att delar av Bröderna Lejonhjärta var inspelad här.
Jag vet inte om det stämmer, men det var gulligt nog för att vara sant.

Jag försökte få ihop gänget igen ifjol, för att vi skulle åka dit igen, men det var inte så speciellt stort intresse för det inte, tror att jag ska prova igen i år, eller så åker jag helt enkelt dig själv..."bra sås reder sig själv", eller hur? ;o)

7 kommentarer:

Malin sa...

Jag skulle utan problem kunna tänka mig det... Låter härligt...

Mildamakter sa...

Jamen...vi skulle kanske kunna ta en bloggträff där framemot våren...vi är ju några stycken som bor här söderut...*bra idé* :oD

Mildamakter sa...

bambi: jag mailar dig...

Anonym sa...

Så fantastiskt mysigt det ser ut. Lite långt bort för mig men det vore kanonmysigt.

Malin sa...

Ja jag är med....

Anonym sa...

Uj, det var inte nästgårds inte. Synd!

Mildamakter sa...

Jaa, det är synd... :o(