2006-01-24

Money money money...

Idag fick jag min lönelapp med meddelandet att jag får 55 öre i lön den här månaden!
Wow - vad ska jag göra för denna svindlande summa?...*flinar*

Begriper inte att de bryr sig om att skicka ut ett brev med en sådan löjlig summa, det hade ju räckt att sätta in förmögenheten på mitt konto.

Samtidigt fick jag räkningen på min mobiltelefon, jag har ringt för 94 öre den sista månaden...huvva, bara utgifter, och inte räcker lönen till för att betala mitt hejdlösa telefonerande...det är tur att jag är gift med en frisk och arbetsför man...*peppar,peppar* :oD

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig blogg du har! Kram!

Anonym sa...

Instämmer med föregående skribenten....

Anonym sa...

haha - det måste ju kosta betydligt mer att skicka info om 55 öre... tröttmanblir ...

Mildamakter sa...

tonårsmamma: tack så mycket...*glad*...och välkommen hit :o)

anne-maj: tack snälla ;o)

sara: ja, kan du begripa hur de får ihop det?...*suckar*

Malin sa...

Shit vad löjligt.... Verkligen skrattretande..

Ilva sa...

Nu blev jag uppiggad! Tack!

Anonym sa...

Jaha du... eftersom du hade ringt så förskräckligt mycket så blir det inte att gå ut och slå runt för lönen då?

Löjligt att slösa papper på en sådan ynklig lönesumma.

Det blir nog att cykla någonstans på den enhjulta cykeln...

Mildamakter sa...

malin: eller hur?

nina: nope, och jag som hade hoppats få ihop till ett cykelhjul till...*flinar*

Anonym sa...

Aj aj det är verkligen tuft ibland *S* men om du delar upp telefonräkningen på två kanske det går bättre att betala den?

Allvarligt talat: varför skicka dom ens en gång ut beskedet...ungefär lika smart som COMHEM. Jag betalar mitt internet på autogiro. Men varje månda får jag hem en räkning som är "makulerad"...hoppas verkligen inte att jag betalar för det.

Anonym sa...

Eh...nu överdrev jag nog lite...eller snarare att jag slängde om bokstäverna. Jag får hem en räkning varje månAD ska det ju vara.

Mildamakter sa...

mocca: joho, nog får du betala för det alltid, på något vis i alla fall, och jag läste månad, fick gå tillbaka och se vad du egentligen hade skrivit ;o)

dixi sa...

*asg*,hur gör du?!?

Mildamakter sa...

bambi: ja, det är rent huvudlöst...

andromeda: med vad? planeringen av hur jag ska förvalta min höga lön eller? :o)

Batbut sa...

snacka om sjukt, själva pappershanteringen kostar dem ett antal ören mer. Hål i huvudet kan man tycka, så då gör jag det. Tycker så alltså *S*

Mildamakter sa...

batbut: håller med dig, och när man dessutom betänker att det sannolikt valsar omkring en massa sådana här brev, så är det mycket onödigt jobb som utförs, för att inte tala om kostnaden för det...