2006-01-26

Fryser

Jag håller på att baka de fullkornsbaguetter som det står om i senaste nr av Må Bra, och har precis blandat ihop degen.

Min vana trogen, så tog jag av vigsel- och förlovningsringarna plus de tre ringar som jag alltid har på högerhanden och la dem snyggt och prydligt på köksbordet.

När detta var gjort så kom jag på att degen skulle ju jäsa innan jag sätter nävarna i den, och då kunde jag ju passa på att hälsa på hos mina favoritbloggare under tiden.

Sagt och gjort, ringarna på bordet, degen på jäsning och jag framför datorn.

Allt frid och fröjd...om inte jag kom på att jag fryser om fingrarna utan mina ringar, jag känner mig alldeles naken.

Nu HAR jag ju i o f s tagit av mig ringarna tidigare under vårt snart 25-åriga äktenskap, det är inte det, men då har jag tagit av mig dem, gjort vad jag skulle göra, tvättat mig om händerna och sen tagit på ringarna igen, och inte som nu, gjort något annat under tiden.

Är det fler än jag som känner igen den här nakna känslan utan vigselringarna?
Det är ju för tusan inte helt friskt...eller? ;o)

12 kommentarer:

Malin sa...

Ja så in i naken... Helt hemskt är det..

Anonym sa...

Intygar också!

Anonym sa...

NÄE... *tittar på min vänstra hand* NÄE, inte naken alls.

Har aldrig ringarna på mig... vet ju ändå att jag är stadgad... hihi

Monica med yffen sa...

Jag fryser utan nagellack och får dessutom även ont i naglarna (hur man nu kan få det?).

dixi sa...

Trots att jag inte haft någon ring på bra länge känns det som.
känns det ändå som den sitter där.
Fantomenkänsla?

Mildamakter sa...

malin, andromeda, bambi, anne-maj: skönt att jag inte är ensam om den här känslan...vi får kanske bilda en förening?...*flinar*

nina: jag är ruskigt stadgad, det sitter, percis som du säger, inte i ringarna, men det är själva känslan, tyngden av ringarna, som jag saknar...

monica: det har jag aldrig hört förr, och inte känt själv heller...fast det är så sällan jag har målade naglar nuförtiden...

popsan sa...

Verkar som om du tycker om att baka och äta nyttigt. Jag har ett superrecept på jättegott hälsobröd. Den behöver inte jäsas eller knådas. Du fixar till den som en sockerkaka. Hör av dig om du vill ha receptet. Jag lovar att du kommer att älska den.

Lyckliga Grodan sa...

jag är oerhört förlovad, gift och trogen.. men har aldrig mina ringar på mig...nästan aldrig..bara om jag vill vara riktigt fin..
tycker inte om att ha ringar.. obekvämt..

Miss Piggy sa...

visserligen inga vigselringar, men ringar har jag. De sitter på fingret(2st på samma finger). Tror att jag aldrig tar av dem, förutom då, när jag bakar eller geggar i köttfärsen.
Har samma känsla som du - nakenhet utan dem!

Mildamakter sa...

Grodan: det är nog en vanesak, jag vet fler som är som du...*ler tröstande...*S**

amiable: nu är jag färdigbakad och har fått på mig dem igen, och det känns bara såå bra...minsann:o)

Annapelu sa...

Jag gör precis tvärtom, så fort jag kommer hem från jobbet tar jag av mig smycken och bh:n... Hade jag varit målad (händer inte så ofta) skulle jag ha tagit bort det också.

Jag gillar att vara "naken" ;-)

Mildamakter sa...

monica: det är helt klart en vanesak tror jag...tur att vi alla är olika :o)

blogoholic: jag tar av mig klockan så fort jag kommer innanför dörrarna, men jag tar inte av mig smyckena om jag inte ska kleta med något, de sitter på dygnet runt...