2006-01-02

Första vardagen


Sov länge och vaknade lite halvseg,låg och funderade på vad jag skulle göra idag och kom på att det var vardag och alltsåledes träning.

Kan inte påstå att jag hoppade högt av lycka, men bestämde mig för att nu är det slut med undanflykterna, så efter att ha druckit frukost åkte cykeln fram och jag cyklade iväg till gymet och tränade.

Det stämmer verkligen som de säger, kondition ÄR en färskvara. Jag har inte tränat på en och en halv vecka, och det var betydligt mer kämpigt än vad det brukar vara, men milda makter vad jag mår bra när det väl är gjort...att personalen på gymet är genomtrevliga spelar givetvis också in...*ler*.

Nu ska jag upp i stan och se om jag får tag på det jag har tänkt mig...det ÄR skönt att helgerna är över och att livet återgår till den gamla vanliga lunken...*apeselut*

3 kommentarer:

Malin sa...

Ja det ska gudarna veta att fuskar man med träningen så känns det när man är tillbaka....

Anonym sa...

Du måste ha jädra bra grundkondition om du cyklar iväg på den cykel du har på bilden... ;-)

Mildamakter sa...

malin: jo du - det känns allt att man (dvs jag) varit slö, slapp och likgiltig alltför länge nu *s*

nina: Gissa om!...*ljuger så jag är svart om tungan* ;o)

bambi: förmodligen mycket bättre, det ÄR faktiskt...eh...kul...*flinar*...jo det ÄR kul, och man MÅR bättre av det, det bara är så.
Jag tror att min rehab efter den berömda väggen hade tagit mycket längre tid om jag inte hade börjat träna. Nu är jag ju reumatiker, så det är ju ingen Hulkvarning på mig precis, men jag gör det bästa efter mina förutsättningar, och det räcker långt för mig det... ;o)