2006-01-23

Bottenfrusen


Fyra grader kallt och fortfarande ganska så oskottade cykelbanor gjorde att jag valde att ta bussen till gymet.
Gick ner och ställde mig vid hållplatsen, bussen ska komma var 10:e min, vilket är jättebra...jag väntade i 50 min (!) innan busskrället kom, då hade tre bussar inte kommit, och en hade kört förbi hållplatsen p g a att den redan var full med passagerare.
Jag var lindrigt sagt ilsken och hade det inte varit för att jag hade beslutat mig för att träna idag, så hade jag banne mig gått hem igen...och inte vågade jag börja gå, för då kunde man ge sig 17 på att bussarna hade kommit när jag mitt emella två hållplatser.

Vi fick förklaringen på bussen, att två (!?) bussar hade gått sönder, därför hade dessa förseningar uppstått, och, sa chauffören, trafikbolaget är för snåla för att ha bussar och personal i reserv.

Må galna kräksjukan drabba den på trafikbolaget som har bestämt detta!...*mordisk*

7 kommentarer:

Malin sa...

*ASG*

dixi sa...

hua, vilken hämd, galna kräksjukan :)

Mildamakter sa...

andromeda: det var det värsta jag kunde komma på...*flinar*

bambi: det tror inte jag heller att de gör, men de borde få stå i 50 min vid en hållplats utan busskur...och jag var ändå inte den värst drabbade, jag hade ordentligt med kläder på mig.
Det var värre för de 5-6 pensionärer som stod med käpp och knappt orkade stå så länge, dessutom skulle många av dem till läkare, och var stirriga för att de skulle komma att missa tiden hos läkaren...förb***ade snö...*mordisk igen* ;o)

Anonym sa...

Respekt till dig för att du stannade kvar och inte använde det som "ursäkt" för att "slippa" träna. Strongt gjort! Jag hade antagligen gått hem...

Mildamakter sa...

mocca: Tack...*glad*..ärligt talat så var det nära att jag gick hem mot slutet, men så tyckte jag att hade jag stått där så länge, så var det ett nederlag att ge upp...lixom :o)

Anonym sa...

Om dom inte kan passa sig, borde dom förse kurer med lite värme och telefon, där man kan ringa och klaga...

Mildamakter sa...

anne-maj: Idén är onekligen bra, men det hade inte fungerat. De hemlösa hade då antagligen bosatt sig i busskurerna och då hade inte vanligt folk vågat sig in där.
Vi har haft det problemet tidigare i Malmö, och jag antar att det är likadant i alla större städer...