2006-01-14

Lördag...

och det var tomt i skåpen så vi åkte iväg för att handla.

Det har öppnat en ICA Maxi nästan nedanför Turning Torso och dit har inte så många hittat ännu, så det brukar gå kvickt och lätt att handla där.

Rökt fläskfilé för 29:90/kg (bra att ha till pytt, omeletter, pizza och sallader), och en rökt, färdigkokt julskinka för 29:90 kg (bra att skiva upp och ha i frysen) stoppade jag kvickt ner i vagnen, sen var resten mest de vanliga stapelgrejorna som man köper vareviga vecka.

I kväll kommer det att bli grillad kyckligfilé med pastasallad med lite gojs i och till det rödvin, gissa om jag längtar...

Sen blev det en sväng till Darlings arbetsplats för att fixa till lite som han behövde hjälp med och nu är vi hemma och njuter av lördagsfriden.

Det är mulet och ganska kallt ute, så den liiiiiilla tanken jag hade i morse på en långpromenad läggs på is, det blir nog ett varmt bad tillsamman med Harriet Anderssons memoarer istället...

2 kommentarer:

Malin sa...

Låter som en bra lördag trots grått väder... vet årecis vilken affär du varit i..... Var ju på Malmö mässan igår..... Passerade då denna gigantiska Ica

Mildamakter sa...

ellis: det låter så mysigt, det där med myslampa och kaffet. Du har verkligen förmågan att vända något negativ till något positivt

bambi: det finns nog inte alltid, men ibland så dyker det upp och då brukar jag passa på att köpa, det är så praktiskt och användbart att ha i frysen

malin: jaaa, det stämmer ju, mässan ligger därute nu.
För mig, som gammal Malmöbo är mässan fortfarande det som idag är Pingstkyrkan eller nåt, vid Stadiongatan :o)