2006-01-03

Soppdag


Idag är det soppdag hos oss.

Jag har kokat en rejäl gryta köttfärs/vitkålssoppa med grönsaker som fanns hemma och bakat en plåt ost/skinkmuffins.

Det är så pratiskt att ha i frysen tycker jag, och framför allt nu, när det bara är Darling som äter mat i den här familjen.

Tänk - jag tycker att det är mycket roligare att laga mat när jag själv inte äter. Darling får aldrig så mycket mat, lagad på nya recept, som när jag går på pulver.

Jag har många gånger fått frågan om jag inte tycker att det är svårt att laga mat när jag själv inte får äta den, men jag tycker att det är precis tvärtom, jag riktigt njuter av matlagningen och har världens inspiration då...och tur är väl det...*ler*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va gott o värmande. Här är det -13 ute, snälla, snälla kan du inte skicka lite soppa :)

Mildamakter sa...

mocca: så gärna så...det kan behövas när det är så ruskandes kallt...*ryyyser* :o)

Malin sa...

Soppa är smaskens...

Mildamakter sa...

bambi: njaaa, jag vet inte det, det är faktiskt roligare att laga mat nu,än är jag äter.
Jag skickar upp ett par liter soppa till dig också...*leeer*

malin: Mmmm, det är kanonmat, kan inte begripa varför jag lagar det så sällan. Allt talar ju egentligen FÖR soppa, det är gott, det är lättlagat, det är billigt och det blir mycket av det...