2006-01-19

Sommarminnen



Vi hade mestadels fint väder i somras, men en lördag regnade det från det vi vaknade och sen hela dagen.

När det äntligen blev uppehållsväder framemot kvällen. så kändes det nästan som ett tvång att få komma ut och röra på sig.

Vi promenerade runt i Kivik och kände alla dessa dofter som blir efter ett regn, blöt jord, blöt asfalt, ja ni vet hur det doftar.

Överallt så mötte vi människor som, liksom vi, hade "suttit på hus" hela dagen och nu var i akut rörelsebehov.

När vi gick förbi en liten äppelodling så kände jag en doft jag aldrig lagt märke till tidigare, blöta, nästan mogna äpplen. Det doftade alldeles ljuvligt, det var en doft jag skulle vilja kunna stoppa i en burk och sen skruva på locket hårt för att doften inte skulle smita ut.

Det känns som om det hade varit ett alldeles ypperligt tillfälle att öppna den där burken idag :o)

8 kommentarer:

Morgondimma sa...

Idag vill jag ha en burk med gullvivedoft

Klimakteriehäxan sa...

Ute snöar det IGEN och jag delar din sommarlängtan. Mina äpplen är lite vinterskrynkliga och inte doftar dom så särskilt mycket heller...

Malin sa...

Vill oxå ta en sniff!!!!

Anonym sa...

Oj, du väcker sommarkänslor hos oss. Underbart att titta in här..

Ilva sa...

Har skiner solen och det ar aaalldeles bla himmel fast det ar ratt kallt! Men jag sag tva sma vilda ringblommor idag-tala om trots!

Mildamakter sa...

morgondimma: det skulle jag också vilja ha, fast jag visste inte om det förrän jag läste din kommentar :o)

klimakteriehäxan: det snöar inte här (ännu) men det känns som om det hänger i luften

bambi: visst vore det väl en bra grej att ha! :o)

malin: får du så gärna såååå :o)

anne-maj: ja, sådana här bilder behöver man vid den här årstiden. Hoppas att det kommer att bli en fin sommar så jag kan få ta måååånga fler somriga bilder :o)

Ilva: det ger gott hopp om bättre tider tycker jag. Jag älskar ringblommor och hade det ofta i maten när vi hade trädgård och jag kunde odla dem själv

Anonym sa...

Vilka vackra bilder!! Till och med jag som gillar vinter, snö och kyla sitter och längtar till våren.

Mildamakter sa...

åsa: tack så mycket...*glad*
Ja vintern känns som ett passerat kapitel nu, synd att inte vädergudarna håller med mig...