2006-01-27

Fredag

Fredag - veckans bästa dag!

Det tycker jag fortfarande, trots att jag inte har jobbat på så länge.

Fredag innebär för mig att det är träningsdag, och eftersom det var 6 grader kallt i morse, så kändes det obra att cykla dit, jag räknade kallt med att det skulle vara mer eller mindre isgata ute, så jag tog bussen halvvägs till gymet och passade på att gå inom jobb och få fixat lite papper som fk ville ha in.

Efter detta så blev det en timmes träning i gymet och jag kunde med gott samvete polera glorian innan jag satte den på plats igen och för att få ytterligare glans på glorian så promenerade jag hem.

Det är i o f s inte mer än ca 3 km, så det är inte så mycket att yvas över, men ändå, jag kände mig stolt över mig själv när jag väl kom hem.

Fredag innebär också att det är Let´s dance på tv ikväll, undrar om det blir kast med gammal tant i dag också, jag gissar att det blir det, och att Peppe kommer att trippa omkring som en liten glad cirkusponny...åhh det är alltid veckans skratt när han dansar...*I love Peppe* :o)

10 kommentarer:

Mildamakter sa...

ellis: Visst är han härlig!
Tänk att bjuda så på sig själv. Det är länge sen jag skrattade så, som jag gjorde första gången jag såg honom dansa...lovely!

Anonym sa...

Roligt att läsa om träningen idag, förra gången var det "nära-döden-upplevelse"? Ska nog titta på let´dance i kväll. Synd att jag hör inte, men det är säkert något att titta/vila ögonen på..:-)
Ska nog skriva mina 5 också! Måste peppa upp mig.

Mildamakter sa...

anne-maj: det går säkert bra att se Let´s dance ändå, musiken är inte det betydelsefulla. Peppes rörelser är obetalbara även om man inte hör musiken. Man blir bara så glad av det :o).
Välkommen i positiva klubben :oD

bambi: ja schas med dig och sätt dig framför tv:n, ta ett glas rödvin och njuuuut av spektaklet ;o)

Mildamakter sa...

monica: hå och hej, här dödas kalorier både här och där...ibland i alla fall...*leeeer*.
Visst ÄR Let´s dance kul, och jag är evigt tacksam för att jag slipper vara med där ;o)

Miss Piggy sa...

Här är en till som inte ska missa Let´s dance ikväll..*ler*

Mildamakter sa...

amiable: bra!, man behöver få skratta ibland ;o)

Anonym sa...

Cirkusponny? *S* ja det gör han verkligen. Fast jag är lite nyfiken på hur det är mellan Arja och Tobias. Dom ser väääldigt kärvänliga ut hm...

Mildamakter sa...

mocca: ja, lite skumt ser det allt ut, det skiljer väl minst 30 år mellan dem...men...hjärtat har ingar rynkor heter det ju, så vem vet? ;o)

Anonym sa...

*L* ålderskillnaden har jag nog inte tänkt på så mkt. Men vist finns det en spänning mellan dom. Jag tycker dom är fina i hop :)

dixi sa...

du ska vara stolt!