2006-01-27

5 positiva


Idag när jag var på jobb, så pratade jag med en kollega och vi kom fram till att vi alla är så förbankat negativa nuförtiden.

Jag kom då att tänka på en tjej på en maillista jag var med på för nåt år sedan.

Hon listade varje dag 5 saker som hade varit bra med dagen, och det tänker jag göra jag med...kanske inte varje dag, men lite då och då...

Alltså...5 saker som varit bra (hittills) med fredagen den 27 januari 2006

* Jag fick ordnat handlingarna som fk ska ha, utan en massa krångel
* Träningen fungerade jättebra
* Det har varit fullt solsken idag...lovely!
* Boken som jag skulle få låna av L kom med posten idag
* Det är frid och fröjd på alla håll och kanter i släkten, alla mår bra!...*peppar,peppar*

4 kommentarer:

Annapelu sa...

Bra idé! Jag härmar direkt! Eller vi tycker så lika. Tänk om jag kunde vara lika flitig i gymmet som du bara, har väl inte satt min fot på ett sånt sen mitten 90-talet....Men jag gympar ibland.

Trevlig helg på dig! Kalasdags i helgen igen så jag ska iväg och köpa blommor och present.

Anonym sa...

Bra ide! Ska sätta i gång!

Mildamakter sa...

blogoholic: det gäller bara att komma igång, sen blir det ett "måste". Jag mår inte bra i knoppen om jag inte får träna...och hade någon sagt det till mig för ett år sen så hade jag skrattat läppen av mig...ta tag i det så ska du se att det kommer att gå som en dans ;o)

anne-maj och bambi: bra - det behövs spridas lite positiva vibbar här i världen, ju fler desto bättre ;o)

Malin sa...

Jag är inte så possitiv idag... Hann förståssmed en middags lur med Emil men sen känns det mest jobbigt idag.. Skönt att andra har det bättre.. Nu ska jag natta mig så blir det bättre i morgon...