2006-01-29

Tankens kraft

När jag blev sjukskriven för min utmattningsdepp i våras, så gick jag i KBT-terapi hos en psykolog här i stan, och det har hjälpt mig mycket på min väg tillbaka till mitt vanliga liv.

Han har skrivit en bok om tankar och deras kraft, och ett utdrag finns här http://www.kognitivpsykoterapi.nu/tankekraft.pdf

Jag beställde boken på nätet idag, så jag kan inte uttala mig om hur den är, men mycket av det som står i det här utdraget, är sådant vi pratade om i terapin. det ligger mycket i det han skriver...

6 kommentarer:

Ilva sa...

Ang. det jag har last om kbp sa tycker jag att det verkar vara en ovanligt vettig form av terapi!

Mildamakter sa...

Ilva: Jag tyckte då att det var väldigt vettigt och det gav mig mycket, men jag har i o f s inte provat någon annan form av terapi, så jag har inget annat att jämföra med.

Camerazz: hoppas att du hittar något där som ger dig något :o)

Anonym sa...

KBT tror jag också på som terapiform. Att få hjälp att ta tag i sitt liv här och nu, att förändring är möjlig oavsett historia osv tycker jag är en mycket positiv inställning till människor.
Tack för pdf:en.Intressant. Väntar med spänning på utlåtandet om boken. Själv har jag nyss läst
"Att leva ett liv, inte vinna ett krig" av Anna Kåver och "Vem är det som bestämmer i ditt liv?" av Åsa Nilsonne. Två mycket bra böcker i samma ämnesområde.

dixi sa...

den ska jag också läsa,
hmm nu har jag massa böker på vänt som jag måste plöja igenom.
tack för tipset.

Miss Piggy sa...

Visst är tankens kraft stark. Jag vet själv så väl.. Har jobbat med den under de senaste 6-7 åren av mitt liv. Tanke/känsla/handling.. Jag har skrivit lite om det på min sida(om du vill läsa)..

Mildamakter sa...

pia: jag ilar genast dit ;o9