2006-01-18

Tomater

Så här såg några av de tomater ut som vi köpte på Orelund i somras.
De gröna är inte omogna utan ska se ut så här, och jag antar att jag inte behöver skriva att de var jättegoda.
De flammiga, röda, var också de, en ny bekantskap för mig, de var ju så goda att jag föll pladask...*ler*

Jag brukade blanda till en sallad av alla dessa sorter, och sen bara blanda i lök efter tycke och smak och en dressing på vad vi hade hemma, sen var det klart att avnjutas.

Åhh om det kunde bli sommar nångång...

10 kommentarer:

MB sa...

tomater är mina favoriter.....här nere finns en mängd olika, dock inte torkade som jag är beroende av :-(

Mildamakter sa...

maleandro: jag står precis här nu med en påse torkade tomater i handen och vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, har du något bra tips månne?

MB sa...

Ilva har fantastiska recept med torkade tomater.....brukar alltid göra ngt därifrån när jag lyckas få tag i några

http://www.agliolio.blogspot.com/

Mildamakter sa...

maleandro: men varför tänkte jag inte på henne? Det var ju obra av mig, tack snälla för att du påminde mig :o)

Anonym sa...

Åh...gröna tomater, vad är skillnaden på gröna och röda tomater? Har hört att det ska vara väldigt gott med gröna tomater. Och ska dom vara stekta?

Anonym sa...

Otroligt vackert foto! Nu blev man ju riktigt längtansfull!

Mildamakter sa...

mocca: inte vet jag, de smakade inte speciellt mycket annorlund, men det såg bara så läckert ut med gröna tomater

bambi: tycker apselut att ni ska testa det :o)

rita: javisst blir man längtansfull. Vintern är bara en transportsträcka att ta sig igenom ;o)

Mildamakter sa...

neonglitter: mmm, min med, jag tröttnar nog aldrig på det...

Anonym sa...

mmmmm... nu tror du bara att du har en massa tomater på bild... men jag har slängt i mig allihopa.

Kunde inte låta bli... har slut på tomater hemma... vilken katastrof.

Mildamakter sa...

nina: det låter som om du apselut måste odla tomater till sommaren.
Du är ju som jag, nästan beroende ;o)