2006-01-22

Äppelkaka

Idag har det varit en riktigt fin vinterdag.

Tyvärr så har snöskottningen inte skötts ordentligt, så det var aningens besvärligt både att promenera och att försöka få loss bilen från parkeringen, men sån tur är har vi högklackade (dvs dubbade) däck, så det gick att komma över snövallen som plogbilen hade lagt upp längs med alla de parkerade bilarna.
Jag tycker att det är obra med knähöga snövallar på förarsidan...faktiskt...

Nåväl, när vi kom hem igen efter att ha varit sociala hos bådas våra föräldrar, så tyckte jag att Darling hade gjort sig förtjänt av något gott, så jag svängde ihop en äppelkaka.

Det är inte klokt så gott det luktar med nybakad äppelkaka, doften av varma äpplen och kanel spred sig i hela lägenheten och Darling åt med god aptit, och jag drack en påse Nutrilett...

Tyvärr hade jag inga så fina äpplen som de på bilden (de är - förstås Österlenäpplen), men det blev en kaka av dem ändå :o)

6 kommentarer:

dixi sa...

Jag beundrar din tapperhet :)

Mildamakter sa...

andromeda: tack...*glad*, men det är inte så jobbigt, inte förrän framemot torsdag - fredag, så är jag verkligen psykiskt hungrig, för fysiskt hungrig blir jag inte om jag dricker mina 5 påsar med 3 timmars mellanrum...

Anonym sa...

Ska jag gå lös på Nutrilett påsar?
Vilken smak är bäst?
En som funderar ta bort några kilon...

Mildamakter sa...

anne-maj: vill du bara ha bort några kilon så hade jag nog hellre provat med tex tallriksmetoden eller varför inte recepten som finns i Må Bra? De är ju viktväktarrecept och jättegoda!
Dessutom så kan ju hela familjen äta samma mat, bara det att du äter mindre än de som inte behöver gå ner i vikt...*ler*.
Men vill du prova Nutrilett, så gör gärna det, det finns paktet med bara 15 påsar plus en massa annat, tex bars. Jag föredrar chokladsmaken på pulver, de andra klöks jag av.

bambi: jag tycker att det är kul att laga mat, och så vill jag inte att det ska gå ut över Darling, att jag inte äter.
Jag HAR en starkt vilja när jag väl sätter den sidan till, men faktum är att det är mycket enklare att avstå från något än att bara ta en liten bit.
Nu har jag dessutom hållt på så länge med pulvret att det blir lättare för varje dag som går (för det mesta i alla fall)

Anonym sa...

Hehe... jag tänkte på äpplen idag jag med... men har inte gjort någon äppelkaka för jag har inga äpplen hemma.

Blir inte att jag köper några mer än någon enstaka gång för jag tål inte äpplen på grund av den dumma pollenallergin och de andra i familjen vill inte ha äpplen.

Har svårt att tro att Nutrilett är gott... men kanske har jag fel.

Mildamakter sa...

nina: det är bara jag som äter äpplen i det här huset, men Darling kan tänka sig äta det i form av äppelkaka, så därför hade jag handlat hem några.
Nä Nutrilett är inte gott, men uthärdbart...*ler*