2005-12-15

Väder

Idag har det verkligen varit väder.

Det blåste så mycket att det gick rejäla gäss på sundet och såg riktigt kallt och eländigt ut.

Jag behövde inte ge mig ut förrän på eftermiddagen, då jag körde och hämtade Darling vid hans arbete, och sen körde vi tillsammans och köpte de sista listerna till vårt tv-rum, och efter det blev det en tur till en invandraraffär där vi brukar handla grönsaker, kryddor och olika grönsaksinläggningar, främst då paprika.


Chefen ringde tidigare idag, och meddelade mer eller mindre i en bisats, att de skulle äta jullunch i morgon kl 11.30, och ville jag komma så var jag hjärtligt välkommen.

När jag försynt påpekade att det väl var liiiite väl kort om tid att ringa mindre än ett dygn innan lunchen skulle gå av stapeln, och även om jag går sjukskriven så har jag faktiskt ett och annat åtagande ändå, så fick jag till svar: jaaa, vad f-n, du vet ju hur det är... *suck*

Ja, jag veeet hur det är, det är därför jag blev sjuk...*suck igen*

2 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Men vädret kanske blir mer uthärdligt om du hastar i väg på den där lunchen trots allt?

Mildamakter sa...

klimakteriehäxan: Det hade jag gärna gjort, men jag ska vara på ett annat lunchmöte kl 1200, samma dag.

Är liiite sur på chefen som inte kunde ringa lite tidigare, utan bara ta för givet att jag kunde komma rantandes på så kort varsel...*tjurig*