2005-12-20

Otacksam

Darling kom hem med två buketter tulpaner nu ikväll...tulpaner!, ett par dagar före jul!!

Näää, och dessutom så VET han att jag avskyr tulpaner, fast han glömmer det från år till år.

Visst, jag försöker tänka på att det är tanken bakom som räknas, men tulpaner är nog de absolut mesigaste blommor jag vet, de är fina tre timmar efter man har satt dem i vas, sen börjar eländena att slå ut i raketfart och dagen efter så luktar de vedervärdigt och dröser pollendamm över hela bordet.

Nä, tulpaner är precis lika mesigt och tråkigt att få som Aladinaskar...jag ÄR otacksam, jag erkänner det..*kinkig*

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi.. tänk vad vi kan vara olika, jag älskar tulpaner och rosor... kanske om du serverar tulpanlökar som fredagsmiddag så kommer han ihåg sin läxa?

Mildamakter sa...

tant monica: Ha! kanonbra - det ska serveras så fort jag hittar lökuslingar!

Tur att vi är olika, annars hade det inte blivit en tulpan såld, det kan jag lova - däremot älskar jag rosor, framför allt alla dessa ljuvliga gammeldags rosor som doftar som rosor ska dofta... :o)

Anonym sa...

mäh, Aladdinchoklad som är så gott! Mina favvisar är dom där körsbären i likör so ingen annan verkar gilla, snacka om att jag har räknat ut det bra =)

dixi sa...

*garvar*

Anonym sa...

*L*
Nej jag tycker inte att du är otacksam. Vilka blommar gillar inte Darlingen? Kanske dags att ge igen med samma mynt?
/M

Anonym sa...

Javisst, eller ge han en ny maträtt med nån ingrediens som du emd all säkerhet vet att han bara avskyr och utbrist förvånat - men älskling, jag trodde du gillade rotselleri...?

Mildamakter sa...

bambi: Karlar...*suckar*, men att slopa julklappar är väl att låta honom slippa undan för lindrigt tycker jag. Skicka ut honom ikväll i zoo-röran, tillsammans med en lång lista på inköp som ska göras, gärna tillsammans med några av barnen..*hehe*

antira: jag haaar hört talas om att det ska finnas människor som tycker om körbärspralinerna, men precis som med pratet om snömannen, så trodde jag inte på det, men det ÄR tydligen sant då! *ler*

mocca: han köper inte tulpanskrällena för att reta mig, han tyckte att han gjorde något bra, men när han såg min min, så kom han nog på att jag inte gillar tulpaner, det såg ut så i alla fall..*ler*

tant monica: *hehe*

Malin sa...

Gillar inte heller tulpaner precis... Men älskar choklad....

Mildamakter sa...

marmelad: Nähä du tack...galna kräksjukan vill vi ha inte!..den får du så gärna så skicka till nån som bättre behöver den...*apselut* ;o)

Klimakteriehäxan sa...

Du kan skicka tulpanerna vidare till mig. Jag är storkonsument, speciellt tiden efter nyår!!!!! Älskar dom! Tänk så olika det kan vara!!!!!