2005-12-27

Snö

Jag hade egentligen tänkt att jag skulle iväg och träna på förmiddagen, men det var så pass mycket snö att jag insåg att det inte var speciellt begåvat att ge sig ut på cykel i trafikröran, så jag tog kameran och gick en runda istället.
Det blir ett helt annat ljud i stan när det är snö, alla ljud dämpas och blir mjukare.

Jag gick in i Slottsparken, snön låg tung på träd och buskar och då och då så dröste det ner en rejäl snöhög i skallen på mig. Det är inte så hemskt många backar som finns i den här parken, men de få som finns var fulla med rödkindade ungar och luften var full av glada skratt. Gudarna ska veta att det inte är speciellt ofta som de skånska barnen får chans att prova sina pulkor och skidor, så när tillfället väl kommer så gäller det att ta tillvara på det.

Jag gick vidare och såg att den stora dammen hade fått ett tunt istäcke på sig. Det var vid den här dammen som det igår tändes ljus för de omkomna i Thailand.

Jag kom upp i stan, och då hade det börjat att snöa rejält och det var minst sagt mycket folk i rörelsen. Eftersom jag inte var på jakt efter något särskild och definitivt inte kände för att knö med en massa reahysteriska människor, så gick jag in i en av Malmös absolut mysigaste affärer. Marmalaid http://marmalaid.jetshop.se/

Som vanligt kunde jag inte stå emot habegäret så det blev ett nytt halsband till samlingarna igen + ett nytt Rosebud läppsalva, ett måste så här på vintern.

9 kommentarer:

Morgondimma sa...

Opps det blev ett halsband i nätshoppen... *L*

Mildamakter sa...

morgondimma: skönt att se att det inte bara är jag som faller för deras grejer...*ler*, men det är en sååå mysig affär, och tjejerna som jobbar där är supertrevliga!

anna sa...

vad mysigt de ser ut där....kommer gå förbi till träningen ikväll, hoppas det liggee kvar!

Anonym sa...

Hallå där,

Vad roligt att du skriver så snälla saker om MarMalaid! Skicka ett mail med dina uppgifter så skickar vi en liten nyårspresent till dig!

/Malin på MarMalaid

Anonym sa...

Låter som en härlig dag :)
Oh...va mkt. fina smycken det fanns! Tack för tipset!Wow...får hålla fingrarna i styr o återkomma när jag fått lön!
/M

Elisabet. sa...

Men var ligger den affären? Jag får nog åka dit och kolla jag med ...

Mildamakter sa...

elisabeth: Den ligger på Holmgången, den gången som går mellan Davidhallsgatan och S Förstadsgatan, ungefär mittemot bokhandeln, tror jag...vet du var jag är då?

bambi: tack...*glad*...jag började att fotografera i somras, som terapi, och det har jag aldrig ångrat.
Darling gav mig en kamera och jag satte helt enkelt igång...
Jag kan inte ett dugg om det, men jag är en glad amatör och fick tipset om Flickr.com, så där har jag laddat upp många av mina bilder, och upptäckt att jag är en riktig bildtok, kan titta på andras bilder i timtal, och det var ju helt perfekt när jag var som sjukast och inte kunde sova...

Mildamakter sa...

Bambi: jag skickar ett mail till dig om detta :o)

Elisabet. sa...

mildamakter: nej, jag vet inte var det är .., men jag kan kolla på nån karta och titta in där nästa gång jag besöker Malmö.