2005-12-28

Bloggstädning

Jag har länge samlat på mig en förfärlig massa länkar till bloggar, som jag har sorterat efter ämne, och varje ämne är indelat i en dagligmapp och en sällanmapp.

Sista steget innan radering är när man hamnat i Diverse, sällanmappen, då är det inte nån kul blogg, i mina ögon vill säga....

Länge har det varit behov av en genomgång och omflyttning mellan mapparna, och idag var jag riktigt sträng, de som inte har uppdaterat sin blogg sen i nov åkte tveklöst bort, de som uppdaterat sällan lästes igenom och bedömdes strängt om de skulle få vara kvar eller inte...modebloggarna ströks nästan allihop (hur kul är det egentligen att se bilder på vad folk har på sig vareviga dag?, jeans och tröja är det, men det är tydligen viktigt vad kläderna heter och var de är köpta...säkert jätteintressant...*not*, men inte för mig), så de försvann nästan allihop som sagt var.

Summa sumarum så har jag väl ett 30-tal bloggar kvar i mina mappar, och kommer att bli mycket enklare att följa dem nu...milda makter så mallig jag är för att jag blev färdig till detta...*flinar*

6 kommentarer:

Mildamakter sa...

Många bloggar var det....*ler*

Anonym sa...

Ja, milda makter, hur hinner du läsa alla dessa bloggar? Själv följer jag knappt ett tiotal bloggar var av denna är en dessa. Resterande tid går åt att uppdatera min egen.

Mildamakter sa...

padde: Jag hinner ju inte göra det...egentligen...*ler*.
Det är väl bara ett tiotal bloggar som jag verkligen läser, de andra mer eller mindre ögnar jag igenom.
Det som tar tid är om bloggaren har länkat till något som är intressant/kul, och som i sin tur leder mig vidare till något annat som jag bara är tvungen att läsa...ojoj, milda makter, då kan det ta lång tid...minsann :o)

Anonym sa...

ojoj, jag inser att jag måste städa i min favoritlista på nyligen... den innehåller typ 85 bloggar...

trettio låter mer överkomligt - jag ska vara lika hård som du :)

Bloggblad sa...

Jag har ju lagt ut länkar på min blogg - och har tänkt städa där, de som aldrig hör av sig hos mig tänkte jag skulle åka ut. Men jag är så rädd för att såra nån...

Mildamakter sa...

sara: säger bara: lycka till...*flinar*

bloggblad: men hör de aldrig av sig så hade jag tytt det som att de inte heller läser bloggen, och då blir de ju inte heller sårade om de försvinner från listan...*hård men rättvis* :o)