2005-12-01

Smultronställen i Malmö


Elisabet http://cikoria.blogspot.com/ bad mig komma med tips om smultronställen i Malmö och det fick mig att tänka till litegrann.
Man blir ju gärna lite hemmablind, och ser inte allt som kanske trots allt finns inpå knuten, men ett ställe som jag ofta promenerar på ärVästra Hamnen.
Området skapades till utställningen BO-01 och har varit mycket omtalat här nere omkring i alla fall. Den senaste tiden har det väl mest blivit känt eftersom Turning Torso ligger här.
Hursomhaver, det är kul att gå omkring och titta på husen, ta en fika eller helt simpelt sitta på den här långa bryggan och bara titta på folk :o)
















Ett annat av mina absoluta favoritställen är Kallbadhuset på Ribersborg.
Om man inte vill bada (och det vill man väääääldigt sällan vid den här tiden på året, tro mig), så går det alldeles ypperligt att sitta därute och bara ta en fika och njuta av omgivningarna. En oas i tillvaron helt enkelt!
Nu hade jag tänkt bifoga två bilder till, men den store datorguden vill inte vara med mig, så det fungerar helt enkelt inte...*sur*
Nåja, då får det väl räcka med detta för den här gången då...

4 kommentarer:

Malin sa...

Detta visste du inte:
Elisabet är min fd arbetskamrat och vän....
Ja inte fd vän då!!!

Mycket vackra bilder på saker jag inte har sett i Malmö...

fast i Västra Hamnen var vi och köpte barnvagn till minstingen för 1 ½ år sen.

Anders sa...

Mina favoställen är nya bibblan och Kungsgatans allé. gillar också att ligga på en filt i Kungs/slottsparken på sommaren och läsa en bra bok. Man är lite olika.

Bloggblad sa...

Å, gamla Ribban! Där badade jag 1959... har nog inte varit där sen dess... Bodde i de gamla kvarteren på Väster och gick i Västra skolan.
Skulle åkt till Malmö i somras - men annat hände - måste snart dit och se om jag känner igen mig!

Anonym sa...

Oh, när jag ser dom här fina bilderna från Malmö och Österlen så längtar jag tillbaka, tillbaka, tillbaka!