2005-12-20

Julstress?

Nähä, inte ett dugg.

Jag har helt enkelt bestämt mig för att det blir jul ändå...fast i ärlighetens namn ska tilläggas att vi ska vara hos mina föräldrar den här julen, och vi kommer inte att ha något "julansvar" ö h t.
Skulle det varit vi som hade julen hade det nog sett helt annorlunda ut.

Idag har jag varit och handlat, lagt på lite juldukar och tagit fram några tomtar, och slängt ihop en sockerkaka som just nu står i ugnen.
Jag modigierade receptet lite, drattade i lite högoktanig choklad och rom, så jag är inte helt säker på hur resultatet blir, men det luktar gott i alla fall :o)

Mina föräldrar kommer hit ikväll för att kolla resultatet av vår målning. De ska flytta precis efter nyår, och ska måla om väggarna i den nya lägenheten, så de är lite nyfikna på hur våra väggar blev.

Pappa tyckte nämligen att det lät lite konstigt när jag sa, att vi numera har bruntäggskalsfärgade väggar i st f vita, som han hade förväntat sig.
Jag har en viss känsla av att de också kommer att ha samma färg på sina väggar, om jag känner min kära moder rätt...*hihi*

2 kommentarer:

Malin sa...

Låter som en varm härlig färg....
Vill oxå måla om....

Mildamakter sa...

malin och bambi: men kära tider, det är bara att sätta igång...ni har ju barn båda två...barnarbete ÄR tillåtet...*ler ängalikt* ;o)