2005-12-16

Jaha...

vintern och snön varade i ganska exakt 8 minuter, sen sken solen igen och snön försvann fortare än kvickt.

Jag träffade några vänner uppe i stan och vi satt väl och bubblade i två timmar nånting, sen skildes vi åt och gick åt varsitt håll.

Så fort jag började gå, så blev jag stoppad av en kvinna jag först inte kunde placera, det visade sig vara chefens fru, och henne har jag inte träffat på ett par tre år, så vi stod och pratade säkert en halvtimme.

När jag skildes från henne, så var det en annan tjej som tog tag i mig, och det var min bästis från skoltiden.

Vi var oskiljaktiga i 12 år, sen åkte hon till Frankrike och USA för att jobba, och våra vägar skildes alltmer åt, i början höll vi kontakten, men till slut rann det ut i sanden.

Vi träffades nån gång när hennes dotter var precis nyfödd, men sen dess har vi inte träffats förrän idag.
Det visades sig att det var 9 år sen vi sist sågs, och att vi bor två kvarter från varandra, de
har t o m varit och kollat på lgh som ligger på samma våningsplan som vår, utan att veta att vi bodde där - tala om att världen är liten! :o)... sen visade det sig att hennes man och min man känner varandra från resp arbeten, och de hade en tid ganska mycket kontakt med varandra...ja milda makter...kan man väl säga :o)

3 kommentarer:

dixi sa...

Vägarna korsas åter,kul!

Anonym sa...

Huvvaligen... det var värst vad mycket det var på en gång. KUL

Malin sa...

Det är en pytte värd vi lever i....