2005-12-23

Skuggstickning

Jag fick i höstas för mig att jag skulle sticka en julduk.

Julen lät behagligt avlägsen, det var väl klart att jag skulle hinna...igår stickade jag det sista, och egentligen så skulle den vara lite längre, men den töjer sig sääääkert...*host,host*.

Den är stickad i en teknik som kallas skuggstickning och som är rena rama trolleriet, det man stickar ser olika ut beroende på från vilket håll man tittar på det.

Så här ser det ut om man tittar rakt upp och ner på det:

(Man kan ana en viss skuggeffekt)

Och så här ser det ut om man tittar på det från sidan:


och detta med bara vanliga räta och aviga maskor...visst är det lite trolleri?...*ler*

Och detta visar jag er bara, endast och allenast för att bevisa att jag har mycket att göra idag och apselut inte hinner iväg och träna...yap! :o)

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Mildamakter: jag kan hjälpa dig med att klistra in om du vill, men jag gör det ikväll när jag har slutat för dagen.
bra!! Lycka till. Om du mailar mig, så ska jag ska visa dig.

Anonym sa...

Wow häftigt!
Hoppas du bli klar i tid!
/M

Klimakteriehäxan sa...

Impad. Detta har jag aldrig sett förut!

Mildamakter sa...

Till alla: tack så mycket, men jag är inte speciellt duktig att sticka inte, det är bara räta och aviga maskor som stickas rakt upp och ner, och det klarar jag åtminstone av.

Jag har i flera år försökt lära mig sticka strumpor (jag älskar hemstickade ullstrumpor) men jag är inte människa till att lära mig det :o(