2005-12-28

Fortfarande snö


Tänk, snön ligger kvar även idag, och det fortsätter att snöa, nu får stans alla barn fullt upp med att leta fram pulkor, skidor och kälkar och leta reda på närmaste backe.

Jag har varit inne på en jättebra sida http://www.utbildning-co.se/sv/ och testat avslappningsövningar och (faktiskt) även beställt en avslappningsCD.

Tack Nina http://ninajohangarden.blogg.se/index.html för hjälpen med att hitta fram till den sidan.
Tänk så många snälla människor man möter så här i cybervärlden, som villigt delar med sig av sina erfarenheter och upptäckter, det är så härligt :o)

Jag har lovat mig själv några saker inför nästa år;
att bruka mer allvar med mediterandet, jag vet ju att jag mår bra av det och att måste ta mig tid till att genomföra det
att hålla fast vid att jag ska träna tre ggr/vecka, inga undanflykter kommer att godtas!
och
att leva i nuet. Jag kan inte göra något åt det som har varit, jag vet inget om det som komma ska, men NU, det vet jag något om. Det gäller bara att inse det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har lovat mig samma saker som du gjort till dig själv...

- jag ska leva i nuet
- jag ska meditera, fast så gott som varje dag
- jag ska vara snäll mot mig själv

Vad bra att du hittade nåt nytt i avslappningsväg. Det är kul att variera sig, även om det blir på samma tema. Själv är jag mycket förtjust i just Eva Johanssons avslappningar. Bland annat för musiken hon har. För musiken är också viktig.