2005-12-18

Fjärde advent


Vaknar med en känsla av att jag har försovit mig, till vad, vet jag inte.

Far upp ur sängen och rusar ut i hallen där jag möter Darling som ser lindrigt sagt förvånad ut och som frågar vad som står på.

Först då vaknar jag väl ordentligt, och inser att det är söndag och att jag har all tid i världen på mig...skööönt.

Jag går och lägger mig igen och tar tidningen med mig, det är mysigt att ligga och läsa tidningen ordentligt för en gångs skull, det är sällan att det blir av i vardagslag.

Efter frukost så upptäcker vi att det är ett par minusgrader ute och vi bestämmer oss för att köra ut till Dalby och Skryllegården för att promenera.

Det är kallt, rejält kallt eftersom det blåser (och när gör det inte det i Skåne förresten??).
Vi har tagit kamerorna med oss, men det är så rackarns kallt att det inte blir så många bilder tagna, fingrarna domnar bort och jag inser att jag skulle ha tagit mina "sillavantar" (vantar utan fingrar) med och på mig.

När vi hade knatat runt slingan på 2,5 km körde vi hem till svårmor för helgens mer eller mindre obligatoriska besök, och när vi sen äntligen kom hem, så värmde vi vit glögg med singel maltsmak...jag säger bara mums! :o)

Jag har fortfarande inte ett uns julstämning, men å andra sidan så känner jag ingen julstress heller, och jag antar att det är gott så, man kan ju inte få allt här i världen...sägs det åtminstone...minsann ;o)

Inga kommentarer: