2005-12-03

Blodigt värre

När jag i morse, sömning och lite seg, kom ut i köket för att laga till frukosten, så trampade jag i något blött, jag tittade givetvis ner för att kolla vad det var och upptäckte att jag stod i en blodpöl.

Tala om att vakna snabbt!

Först begrep jag inte ett dugg, Darling låg och sov, jag stod här, ingen av oss var sårad, var 17 kom blodet ifrån?

Jag insåg att det måste komma från kylen, så jag öppnade dörren.

Det visade sig att de två oxfiléer som vi ska ha ikväll var bovarna i dramat.

Jag hade igår tagit ut dem från frysen och låtit dem töa upp igår och när jag gick och la mig i går kväll, så la jag dem på varsin tallrik och la in dem i kylen, men tydligen så var de för långa för dessa, och plastförpackningarna som de låg i var inte 100% täta, så därav blodbadet.

Det är kladdigt att torka blod har jag lärt mig. Inte nog med att golvet framför kylen var blodigt, innehållet i kylen var ju ochså kladdigt, så det blev till att tömma kylen, torka av allt och byta förpackningar på något, och dessutom torka golvet.

Detta är inte min uppfattning om en lat och skön lördagsmorgon! :o)

3 kommentarer:

Malin sa...

MEN......
Nu har du en ren och fin kyl!!!!
JU!!!

Bloggblad sa...

Hm... jag har nog sett att nåt läckt hos mig, men... jag är för lat just nu.

Välkommen till mig förresten - alltid kul med nya bekantskaper. Problemet är bara att för vare ny rolig blogg jag hittar blir det mer datatid...

Anonym sa...

Oj snacka om uppvaknande, men som Malin skrev nu har du ju en ren o fin kyl. Men jag håller med dig, de är ju inte så man vill börja lördagsmorgonen. Hoppas det blev/blir en god middag iaf :)
/M