2005-12-08

Glad

I dag har jag träffat min personalkonsulent. Hon är en pärla och hon har hjälp mig så otroligt mycket.
Vi brukar träffas varannan vecka sådär, och ta en fika på stan, så hon får stämma av hur jag mår och jag får lite kontakt med jobbvärlden.

Idag satt vi och fikade i 90 minuter och sen gick vi tillsammans till en bokhandel som ligger i samma hus. Hon gick och tittade på sitt och jag gick och fixade det jag skulle.

Vi sammanstrålade vid kassan och pratade även en stund utanför, och då ger hon mig en bok hon precis har köpt, och säger att hon ville ge mig den här boken, eftersom jag har haft det så jobbigt det senaste halvåret, och hon tycker att jag har jobbat så hårt med mig själv och hon blir så glad när hon ser vilken skillnad det är på mig nu, mot hur jag var för 8 månader sen.

Kan man annat än att älska en sån människa? *glad och rörd*

8 kommentarer:

Malin sa...

En sån vill jag med ha....
hade behövt lite personlig coaching!!!!

Mildamakter sa...

Malin: Jag hade unnat alla människor att ha en L i sitt liv. Hon har gjort så ofantligt mycket för mig, framför allt när jag var "nysjuk" och inte kunde ta mig fram i byråkratin på egen hand...ja hon är helt enkelt en underbar människa :o)

Anonym sa...

Jag skulle behöva en personlig coach...

var hittar men en sådan med mycket ork och jädrar anamma och som är gratis?

Någon annanstans tror jag... och det är... just det, någon annanstans.

Mildamakter sa...

Nina: jag har en sådan tur, att hon är anställd av min arbetsgivare, så det kostar mig gratis, och hon såg även till att jag kom till en KBT-psykolog tämligen omgående, och min arbetsgivare stod även för denna kostnad.

Jag är så priviligierad, och jag är medveten om det, men utan L hade jag nog gått i småbitar när allt (dvs min jobbsituation) rasade i våras.

Alla som drabbav av utmattningssyndrom borde få samma hjälp som jag har fått, det är helt klart.
Det är tråigt att du inte har fått samma hjälp, men jag har läst din blogg och det har gett mig mycket att tänka på, så även du hjälper andra...*ler*

Anonym sa...

Åh, tänk vad en sådan gest gör för ens välbefinnande! Det brukar sitta i länge!

Malin sa...

Du måste ha en fantastisk arbetsgivare som ställer upp på det viset.... GRATTIS!!!

Anonym sa...

Jag läser lite och förstår mer än väl vad du gått igenom och vad du går igenom. Av egen erfarenhet vet jag hur viktigt det är att få hjälp och stöttning redan i ett tidigt skede. Det är så oerhört svårt att ta sig igenom detta på egen hand.
Glad att du har det stödet - jag är helt övertygad om att du lyckas komma vidare i livet.

Mildamakter sa...

Christina: Jag har haft tur, som både är anställd där jag är, och att L har tagit mig under sina vingars skugga, och ja, det börjar kännas nu som om jag kommer att kunna komma tillbaka igen...något som jag inte trodde var möjligt i våras *ler*