2005-12-25

Modigt...eller??

Idag är det soligt, blåsigt och 1 grad varmt ute.

Vi har precis kommit hem efter att ha varit ute om promenerat i två timmar.
Vinden inte bara nöp i kinderna, den tog stora tuggor när det var som värst.

Vi gick ner till Västra Hamnen och gick väldigt ihopkrupna mot blåsten, då fick vi se ett par som kom ut från ett hus, iklädda badrockar.

Jag trodde inte mina ögon, och stannade och tog fram kameran om utifall att... jodå, det gick över den långa träbryggan som går längs vattenkanten och hoppade i vattnet, iklädda skor!

Behöver väl knappast säga att jag inte trodde mina ögon, jag frös där jag gick i tjock jacka och vantar och att ta ett dopp utomhus, ja det fanns inte ens i min sinnevärld, men smaken är som baken, och det är kanske tur det :o)

9 kommentarer:

Malin sa...

Gudars skymning.......

Anonym sa...

Men är det inte vid Ribban som vinterbadarna håller till? Där har de ju i alla fall bastun att värma sig i efteråt.

Mildamakter sa...

Susanne: Jo, det trodde jag också, men de här två modiga människorna bodde tydligen i ett av husen vid träbryggan och har väl då nära till värmen igen efteråt (får man ju innerligt väl hoppas)...*ler*

Elisabet. sa...

Jag vinterbadade i Helsingborg, vid Pålsjöbadet, för något år sedan. Tre grader i havet. Men då hade jag ju suttit i bastun i någon timmes tid först ....

Bloggblad sa...

När jag får värmevallningar på vintern brukar jag ta en barfotapromenad runt trädgården i snön, det är jätteskönt!

Mildamakter sa...

Bloggblad: huvva...fast det låter liiite mysigt ändå :o)

Mildamakter sa...

elisabeth: Vi bor nästan granne med kallis, och jag haaar funderat ibland på att gå dit, men det har inte blivit av...ännu.

Jag har bara fikat där :o)

Elisabet. sa...

Kom dit, så känner jag mig inte så ensam och bortkommen.
Du kan ju säga .. "Mildamakter så kallt det är i vattnet ..", så vet jag ..,-)

Mildamakter sa...

Ja du, fika hade jag gärna gjort, men att jag skulle bada vid den här årstiden...aldrig...! *ler*