2005-12-16

Nämen

Jag kände mig lite småfrusen och bestämde mig för att ta en riktigt varmt bad, tillsammans med Karin Alvtegens roman Skam.

Sagt och gjort, låg säkert en timme i det varma sköna vattnet och njöt, både av det och av boken, men döm om min häpnad när jag kommer ut ur badrummet och upptäcker att det snöar!

Det sista jag gjorde innan jag badade, var att kolla temperaturen ute, för att bestämma vad jag skulle ha på mig vid dagens kompislunch, och det var nästan 3 grader varmt.

Nu är det 0,5 grader och det snöar riktiga Disneyflingor ute, kul!
Då kanske även jag kan känna lite julstämning... :o)

3 kommentarer:

Malin sa...

Hoppas att det blir en trevlig lunch..
Här snöade det oxå en stund men inget som stannade kvar.. Tyvärr

Anonym sa...

.............Oh vad det låter skönt, men att du vågar läsa böcker i badkaret? Tänk om du tappar den?

Mildamakter sa...

ab: Jag har läst böcker i badkaret i säkert 30 år och aldrig tappat dem, en gång så kanade jag ner, så jag fick huvudet under vattnet, men boken höll jag högt - det var det enda jag hade i skallen..."boken för inte bli blöt, boken får inte bli blöt" :o)

Badkaret är min snuttefilt i tillvaron, jag kan tillbringa timmar där m jag får tag på en bra bok :o)