2006-02-28

Onödigt gott...



bröd, eller rättare sagt, recept till ett onödigt gott bröd, hittade jag hos exilmamman:
http://exilmamman.blogspot.com/2006/02/brd-och-kaka-att-baka.html#links

Jag bakade det häromdagen och vi fick oväntade gäster precis när det var klart, så jag satte fram det nybakade, fortfarande varma brödet och lite pålägg...och hela brödet tog slut på ingen tid alls :o)

Jag avkrävdes på recept och lovade att maila dem länken till exilmammans blogg, och idag fick jag ett mail från våra vänner, där de skrev att även de hade bakat brödet, och det tog slut bumsmeddetsamma även hos dem...fast de har 3 barn, så det är kanske inte så konstigt...*ler*

Nästa gång ska jag prova att blanda i någon annan mjölsort... kanske.
Det är bara sååå kul att baka bröd tycker jag, och det luktar så gott i hela lägenheten efteråt :O)

4 kommentarer:

Malin sa...

Låter gott och intressant!!

Bambi sa...

Japp, utprintat! Fast inte bara brödet ;-)

Mildamakter sa...

malin: ja du bakar ju så mycket att du inspirerade mig att börja baka jag med :o)

bambi: prova det, det ÄR gott ;o)

Mildamakter sa...

monica: jag håller helt och hållet med dig!