2006-02-14

Alla Hjärtans Dag

Idag är det ju som bekant Alla Hjärtans Dag, och då ska man, enl mitt förmenande i alla fall, ligga på divanen och äta chokladpraliner.

Det har inte jag gjort idag, det har varit (ett tidigt men låååångt) möte på jobb, och efter det blev det lite eftersnack med en kompis som jag inte har träffat på flera år, och efter det blev det en runda på staden, och nu har jag precis kommit hem.

Det har alltså inte varit varken divan eller chokladpraliner så långt ögat har nått...men jag ska väl inte klaga, 3 påsar Nutrilett med chokladsmak är ju inte fy skam det heller...*flinar*

Nu har jag, för första gången i mitt liv, satt en surdeg (heter det väl) som ska stå och jäsa till sig tills i morgon, då det ska bli brödbak.

Mejeribolaget http://www.mejeribolaget.se/ har ett erbjudande nu, där man får en startsats med surdeg plus recept för 19 pengar, och det är ju ganska så hyfsat tycker jag. Det ska bli spännande att se vad det blir av det hela, men jag tycker att tanken verkar vettig, plus att det banne mig är rena rama terapin att baka bröd...*jajmänsan*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy på liv IRL som startar så tidigt att du måste blogga sent på eftermiddagen... kan sånt gå för sig?

Och jag vill också baka... men kommer mig inte för. Det bara väller fram ord och meningar istället. Inte blir det bröd och bullar av det inte. Har i och för sig aldrig provat att baka av ord... men antar att det inte fungerar så bra.

Har inte heller legat på divanen och käkat praliner... däremot suttit i solhörnet och stickat och fått jättepussar av den ludne drömprinsen. Kanske han visste att det är alla hjärtans dag idag?!

Anonym sa...

Tog just nu en chokladhjärta.. Skickar kramar till dig.. Att du är duktig med påsarna. Min första står ännu i kylen. kan man använda den?

Mildamakter sa...

nina: säg inte det, säg inte det...du barkar med ord och bokstäver, och dina alster varar helt klart längre än mina bröd...*ler*.
Jag läste om pussorgien på din blogg, lät jättemysigt ;o)

anne-maj: tack snälla, en tillbaka till dig också...
Jag tror nog inte att din kylskåpsdrink smakar sådär särdeles gott. Hade jag varit som du, så hade jag nog slängt den och blandat till en ny när du tänker dricka den :o)

Malin sa...

Du är duktig tycker jag...

Anonym sa...

Hoppa att du har en trevlig AH dag!
*kram*

Vi på Kantarellen sa...

Har aldrig bakat något sådant...får vi se resultatet imorgon?

Mildamakter sa...

malin: tack!..men det är inte så svårt nu, när jag har hållt på i sju veckor, de är de två första som är värst.

mocca: tack min vän, hoppas att även din dag har varit bra

mamsen: inte jag heller. Just nu ser det bara nyspytt ut (som din tomat/avocadosallad häromdagen *s*) men om det blir hyfsat så kommer bild på det i morgon