2006-02-08

Onsdag



* Sängarna är bäddade

* Frukosten är urdrucken

* Tidningen är läst

* Duschen och hårtvätten är avklarade

* Ansiktet är påmålat

* Kläderna är på kroppen

* Mailen är lästa

* De allra närmaste bloggfavoriterna är lästa

* Nu återstår det bara att cykla till jobb och efter det är det gymet som gäller

* Det ser ut att bli en bra dag

Tillägg:

* (som andromeda så klokt påpekade:) det regnar, alltså töar snön bort! :o))

* Fick en avi från Fk, de har fått in min ändrade SGI (sjukpenninggrundande inkomst) och jag fick lite pengar från dem retroaktivt... *me like*

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du har en bra dag! Och lycka till på jobbet!
*kram*

dixi sa...

du glömmde...
* och det töar!
Ha en bra dag!

Mildamakter sa...

ellis: vi är nog mååånga som känner igen oss :o)

mocca: tack min vän - detsamma!

andromeda: ja jisses, ska genast göra ett tillägg i bloggen ;o)

Mildamakter sa...

camerazz: njaa, det var (för en gång skull)inte så krångligt. Jag fyllde i en blankett för ändring av SGI, sen fick jag hem en blankett som min arbetsgivare skulle fylla i lite uppgifter på, och sen efter...tja, vad kan det vara...två veckor, så fick jag hem ett besked att jag får x antal kronor.
Jag får inte retroaktivt för hela tiden, utan bara från det datum då löneavtalet skrevs under, men det blev nån krona i alla fall :o)

monica: tack så mycket, alla kronor är välkomna :o)

Anonym sa...

Ser man ut så där på morgonen?

Då tror jag att jag ska täcka över alla speglar innan jag går och lägger mig... annars kommer jag att smälla av och dö då jag kommer upp!

Mildamakter sa...

nina: har du inte sett detta fenomen tidigare, så behöver du nog inte vara rädd...*flinar*

Miss Piggy sa...

hmmm... den DÄR bilden.. tycker jag känner igen den, på nåt konstigt sätt!? (me lookalike?)
Jag blev med hörd, fick retroaktivt jag oxå, dansade här och hunden flippade! Men töandet! Det gillar jag INTE.. hellre kallt då! Eller sommar!!

Mildamakter sa...

pia: ja, vi är många som känner igen oss, helt klart...*ler*

Grattis till pengarna, det är alltid kul när det rinner IN pengar på kontot och inte bara rinner UT.

Men tös lilla - det måste töa för att det ska bli sommar ;o)
Say after me please: no more snow, we want summer ;o)

Mildamakter sa...

bambi: då lär det bli synd om dem som bor på Hallandsåsen, för snöar det här så kommer jag med att skrika för full hals, och då möts väl våra stämmor ungefär på Hallansåsen :o)

Anonym sa...

Du gjorde mer i går än vad jag gjort idag. Jag ha bara gjort idag:
* Vaknat
* Gått på toan
* tagit kaffe och gjort macka
* Läst mailen
* Läser fortfarande favoritbloggarna!

Mildamakter sa...

anne-maj: men du gör rejäla saker, jag bara flyter omkring, även om det blir många punkter av det ;o)

Miss Piggy sa...

'Hummmm..hummmm...no more snow, we want summer..no more snow, we want summer...' ;o) ;o)
Funkar det???
*glad och hoppfull* ehhh??? ;-D

Mildamakter sa...

pia: näää, det har snöat hela dagen, men det är så mycket regn i snön, att den inte lägger sig på marken, så lite bättre är det nog allt. Fortsätt mässa ett par veckor till är du snäll ;o)

Bloggblad sa...

Hörrudu! Jag vill inte vara med på bild!!!!!

Mildamakter sa...

bloggblad: näää, vem vill det, vil är många som känner igen oss i den här damen...*flinar*