2006-02-08

Frågor, frågor, frågor

ALLMÄNT
1. vad heter du? K
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Är ganska nöjd med mitt nuvarande namn, det kan kombineras lite hur som haver...om man nu skulle vilja det
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Vet inte, har aldrig frågat dem faktiskt
4. vilket stjärntecken är du? Lejon
5. vilken årgång är du? -59
6. var bor du? Malmö
7. bott utomlands? Nej, inte mer än några veckor i stöten
8. flyttat antal gånger? Så det räcker
9. vart skulle du vilja bo? Sommartid på Österlen och vintertid på något varmt ställe
10. vilken skolklass? eh????...det är årtal sen jag slutade skolan
11. vad vill du bli när du blir äldre? Bibliotekarie, men så blev det inte

UTSEENDE
1. hur lång är du? 161 cm
2. hur mycket väger du? Låt mig säja det såhär; hade jag varit 3 m lång så hade jag varit snudd på underviktig...
3. hårfärg och frisyr? Mörk med rödaktiga slingor, kort,lite spretig frisyr
4. ögonfärg? Mörkt gröna
5. mest nöjd med? Mina ögon och min mun
6. minst nöjd med? Resten av kroppen
7. skostorlek? 38, för det mesta
8. glasögon? Ja
9. har du några piercingar/tatueringar? Ett hål i vardera öronsnibben och noll tatueringar

FAVORITER
1. filmer? Kommer inte på några just nu
2. låtar? Det beror på tillfället, jag lyssnar inte så mycket på musik, gillar tystnaden bättre
3. årstider? Vår, sommar och höst
4. mat/dryck? Är väldigt förtjust i fisk och skaldjur, men äter det mesta, förutom inälvsmat, oliver och selleri...*ryyyser*
5. djur? Vi har inga djur för tillfället, om inte dammtaxar räknas förstås
6. färg? grönt
7. parfym? Just nu är det Clean som gäller, men jag är doftoman och byter doft ofta
8. tv-program? Matador, Antikrundan
9. ämne i skolan? Språk
10. sysselsättning? jag trivs bra med mitt nuvarande jobb

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? Halvlång mörkgrön jacka, eller fårpäls om det är riktigt kallt
2. vad använder du just nu för skor? Curlingkängor eller grova Eccoskor
3. favoritfärg på kläder? Svart, blått och grönt
4. favoritmaterial på kläder? Naturmaterial och fleece
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Sommarkläder
6. favoritaffärer? Det beror på vad jag ska köpa
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Det beror på, kan vara allt från o kr till 2000:-
8. favoritmärke? Spelar ingen som helst roll, så länge som kläderna sitter bra och är sköna
9. vad har du för byxstorlek? för stor, men jobbar på att komma ner i storlekarna
10. vad har du för tröjstorlek? Det beror ju på hur tröjan ser ut och vilken modell det är

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Mitt rum? Vi har 4 rum i lägenheten och inget av dem är bara mitt, men lägenheten är 112 kvm
2. vilken färg på tapeterna? Äggskalsfärgat i tre av rummen och resten ska bli det så småningom
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Naturfärger, med inslag av accentfärger
4. favoritmöbel i rummet och varför? Sängen, eftersom vi äntligen har köpt rejäla sängar
5. vad vill du ändra där inne? Skulle vilja göra om hela lägenheten
6. vad har du där inne? det beror på vilket rum jag befinner mig i
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? I ena delen av lägenheten ser jag delar av Öresund och i den andra delen ser jag takåsar i Malmö
8. vad gör du oftast i ditt rum? Det beror på i vilket rum jag befinner mig i (börjar bli tjatigt det här)
9. vem förutom du brukar sova i din säng? jag och Darling
10. favoritpryl i rummet? Det beror på i vilket rum jag befinner mig i (börjar bli tjatigt det här)

BLANDAT
1. vad heter din morfar? John
2. vad har du i din: a) jackficka just nu? en sten, pappersnäsdukar, en skalpell och ett gem
b) skolväska just nu? Har ingen skolväska
c) handväska eller liknande just nu? Filiofax, kreditkortfodral, nycklar, nycklar, nycklar, läppglans och många fler småpryttlar
3. vad är du beroende av? Trygghet, kärlek och en inkomst jag kan leva på
4. vilket land kommer du i från? Sverige
5. vilken sorts lypsyl använder du? Nån aloevera variant
6. vad tror du på? ödet, ibland i alla fall
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Jag är med i Svenska Kyrkan, men är inte aktiv
8. vad köpte du senast? Handlade mat på ICA
9. har du nåt husdjur? Nope
10. vad bor du i? Bostadsrätt

GREJER
plånbok: Blå filofax
tandborste: Eltandborste
smycken: Det jag alltid har på mig är: förlovnings- och vigselringar på vänster hand och tre ringar på höger hand, armband, örhängen och halsband
solglasögon: nej
underkläder: Ja
spetsnagellack: Nope, inte nuförtiden

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en lista som heter duga!
Gillar ditt svar på frågan om vikten!
Katten Gustaf säger:
If you want to look thinner - hang around people fatter than you.
(Det där har jag skrivit i nån blogg redan - inte din väl?)

Mildamakter sa...

en liten tant: *skrattar*, nej det har jag inte hört/sett förut, så det var inte hos mig du skrev det :o)

Malin sa...

Vad många frågor.. Puh..

Mildamakter sa...

malin: yep - många frågor blir det...;o)

Elisabet. sa...

Hmmmm.
Min fantasi satte igång vid punkten där du säger att du har med dig en SKALPELL ..,-)

Mildamakter sa...

elisabet: det är en liiiite, som är avsett att skära papper med. Jag har bara inte blivit färdig till att lägga den ifrån mig och börja med det projekt den är avsedd för