2006-02-24

Fredag

Fredag...smaka på ordet...visst låter det hääääärligt?

Idag har det också varit en skön dag.
Jag har för första gången sedan återkomsten börjat jobba så smått "på allvar" och det kändes ganska bra.
Det är så roligt att ringa runt och höra folks förvåning när de hör min röst i telefonen.
Många har tydligen saknat mig och låter minsann riktigt glada när de får veta att jag är tillbaka, och sånt känns ju gott att höra.

Min arbetstid gick fort idag och när jag cyklade hem så bröt solen igenom molnen och även om det var kallt, så kändes det ändå i luften att det börjar gå mot vår.

Tänk - påsken är knappt två månader avlägsen...wow! :o)

12 kommentarer:

Bambi sa...

Det är skönt att vara efterlängtad! Roligt att det blev en bra jobbdag, sol här med!
Underbart!

Mildamakter sa...

camerazz: Mmmm, det är kul, och det gör att det är lite lättare att komma tillbaka.

bamib: visst mår man bättre bara solen skiner. Hoppas att den smälter bort era baselusker också, så att ni blir fit for fight igen!

Anonym sa...

Underbart! Mycket folk på stan, pga sportlovet. Maken kom hem idag och sa först: Nu är det påsklov! Jag förstod ingenting först.. Så förklarade han att det är blött och varmt ute. Sant!

Malin sa...

Fredag smakar bra i min mun när det denna fredag är lite partaj!!

Anonym sa...

Vilken härliga känsla att veta/märka att man varit saknad *L*
Ha en trevlig kväll

Anonym sa...

Här hos mig har det varit en härlig vårdag med ljum luft och blek sol.

Trevligt att vara saknad!

Miss Piggy sa...

Påsk = vår!
Visst är det så att jag har en viss längtan dit!
Härligt att bli ihågkommen och vara efterlängtad!

Mildamakter sa...

anne-maj: vi har då sannerligen inte haft varmt idag, runt 0 och blåsigt, men det är ändå något som säger att det går mot vår :o)

malin: åhhh,partajfredag? ha det så kul :o)

mocca: ja, det finns snälla människor trots allt ;o). Hoppas att du också får en trevlig fredagkväll

nina: ja, det känns skönt, och framför allt som jag inte trodde att det skulle vara så.

pia: ja, tänk om det kunde skynda sig på och bli vår fort nu...jag är såååå trött på snö och kyla, så lite omväxling är mer än välkommet

dixi sa...

Ska du till österlen då? till påsk?:)

Annapelu sa...

Det förstår man väl att de har saknat dig på jobbet!
Men kommer du att hinna blogga??

Kram sign "orolig"

Mildamakter sa...

andromeda: yep, om det inte är för mycket snö eller annat elände som sätter en käpp i hjulet så blir det Österlen och konstrunda

blogoholic: näää, det förstår man inte alls...*flinar*
Bloggar TAR jag mig tid till, dock inte på jobb, men hemma får städning och annat oväsentligt stå åt sidan för bloggningen, så klart! ;o)

Mildamakter sa...

neonglitter: jaaaa...*ler lyckligt*