2006-02-21

Tisdag

Mulet och blåsigt ute.

Vaknade och var allmänt seg och kunde inte riktigt komma på vad jag skulle göra med den här dagen, så jag cyklade iväg till gymet och tränade en timme.

När jag var klar, tyckte jag att jag hade varit såååå duktig, att jag fortsatte upp i city och köpte Cliniques´s All about eys concealer, som jag hade läst om i en engelsk tidning igår.

Det blev även ett par handskar till träningen, jag får nämligen valkar i händerna efter mina ringar, när jag använder maskinerna...*flinar*...trodde väl aldrig att jag skulle få valkar i händerna vid min ålder :o)

Nu blir det nog ett varmt bad och en bra bok, det känns som om min kropp vill ha både värme och avkoppling, så vad kan då vara bättre än ett lååååångt bad ;o)

17 kommentarer:

Malin sa...

*asg* Valkar......
Bad är skönt.. Njut nu och koppla av..

Anonym sa...

Det är du väl värd efter träningen, ha det så mysigt!

Anonym sa...

Jag tycker också att du är såååå duktig
(och jag menar det ;0)

Mildamakter sa...

malin: det är minsann inget att skratta åt, jag har en rejäl valk på vä hand under ringfingret och TVÅ på hö hand under lång- och ringfingret, ser ut som rena rama grovarbetaren :o(

mocca: du är snäll du, är det för att jag har fyllt i alla uppgifter på din sida rätt nu ;o)

doris: Tack så mycket och välkommen till mig. Vad kul med ett besök från Island. Det är en väldigt vacker ö, jag har i o f s bara varit där en gång, men vi har pratat om att återvända igen

Anonym sa...

Oj mycket impad av dig. Jag har skottat idag i FLANELLBYXOR 30 minuter! Det var sol och vackert väder, när jag gick med sopoerna och så såg jag...det behövdes skottas.

Mildamakter sa...

anne-maj: nä, var itne det.Du ska ju hålla på med voltige ikväll, DET är imponerande om något! :o)

Anonym sa...

Ett långt bad kan jag bara drömma om... har inget badkar... suck!

Anonym sa...

Jo men det klart att det beror på det bara det! *S*
Men du glömde fyll i skonummret *L*

Anonym sa...

hej, om jag förstått det rätt så äter du nutrilett utom 1 dag/vecka. då äter du som vanligt. äter du grönsaker eller frukt under veckorna? varför jag frågar är att jag tänkt mig att prova nutrilett. Tacksam för svar

Anonym sa...

Var rädd om dina ringar! Jag brukade plocka av mina när jag skulle iväg till gymmet - men tyckte att min man tittade konstigt på mig - så jag började binda fast dem i skosnörena när jag skulle jobba på maskinerna, haha.

Anonym sa...

Jag får inte ens av mig min ring, så skulle jag mot all förmodan hitta till gymet bleve det nog en och annan valk.

Mildamakter sa...

anonymous: jag äter Nutrilett ALLA dagar i veckan,och äter bara ETT MÅL lagad mat/vecka.

Detta mål består då vanligtvis av lax eller kyckling och grönsaker (och lite vin *S*) till detta.
Jag äter alltså inte varken frukt eller grönsaker i veckan, utan dricker enbart Nutrilett.

Är du fullt frisk, så är det OK att prova Nutrilett tycker jag, men tänk på att inte hålla på mer än 2 veckor.

Jag går under kontroll hos dietist, det är därför jag kan hålla på 6 mån, det är inte att rekommendera på egen hand.
Lycka till och hör gärna av dig igen om det är något du undrar över.

lindansaren: tack för tipset, jag ska prova det :o)

milda matilda: välkommen till mig!
Ja detta är då första gången jag har valkar i händerna...*ler*

Bambi sa...

Ja, jag måste ha handskar när jag krattar i trädgården..är så känslig
så :-) Tränar du 3 ggr i veckan på gymet? Var det svårt att komma igång?? Ja, jag har just vägt mig...

Mildamakter sa...

bambi: yep, 3 ggr/v blir det.
Svårt att komma igång?...*funderar*...ja det tog nog ett år från det jag började fundera på att skaffa ett gymkort tills dess jag verkligen gjorde det, men när väl det steget var taget så har det bara varit kul och framför allt så märker jag hur mycket bättre jag mår av det. Det är en megakick när kroppen fylls av endofiner och när man känner att stressen lättar. Kan helt klart rekommendera det ;o)

Bambi sa...

Men är det inte en massa extremt smala vältränade människor där, i små ytterst "avslöjande" dräkter ??

Mildamakter sa...

bambi: nej,inte där jag går, och det anses ändå som ett av Malmös snobbigaste gym (vilket jag inte visste när jag började där).

Idag när jag tränade tex, så pratade jag med en alldeles förtjusande liten dam.
Hon var 83 år! :o)

Det finns säkert gym där det är viktigt hur man ser ut,men ring runt och prata med de olika gymen, och gå sedan och kolla hur det ser ut där, vad det är för sorts folk som går där osv. Lita framför allt på din egen mage, så blir det säkert bra.

Bambi sa...

OK, tack för info! Har nog lite förutfattade meningar... Ang min mage- det är just den jag inte vill visa upp!! :-) Skojar, fattar vad du menar!