2006-02-02

Soppa



Idag är det soppkokardag, och på spisen står en gryta med köttfärssoppa, men eftersom min kamera är på kontroll så kan jag inte ta någon bild på dagens kulinariska sensation...och inte har jag bakat några ost/skinkmuffins än heller, men det ska jag göra...ja vilken dag som helst faktiskt ;o), så bilden är inte helt överensstämmande med verkligheten, men ni får använda fantasin.

Vad händer mer idag?

Jo - jag ska velicopeda till Clas Ohlsson och köpa fler silikonformar.

De är helt suveräna att använda, vilket jag inte har upptäckt förrän nu i veckan (jaja, det är i senaste laget, jag veeet, men vaddå då???).

"Alla" andra har redan använt dessa formar i evigheters evighet, men jag har tjurigt vägrat att använda den form jag fick från Allt om Mat eller vad det var, men så provade jag den till en sockerkaka och så föll jag som ett ton tegelsten...*me love silikonformar*

Efter det blir det kanske en tur ner till bastun, det känns som om min kropp skulle vilja ha en rejäl värmegenomkörare, så jag tar väl en tidning med mig och drar igång värmen...efter det är jag nog trött och stoppar filten i örat en stund, och sen kommer Darling hem och så är det kväll.

Så kommer nog min dag i dag att bli...kanske...eventuellt ;o)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det var massa formar på tupp..festen i måndags och jag köpte ingen enda.. Är dom bra? Förklara:-)

Mildamakter sa...

anne-maj: vilken karaktär du har! *impad*.
Jag tyckte innan jag hade provat dem, att de var "lealösa" och svåra att hålla i,men det är de inte.
Jag, som har lite dumma, fumliga händer, och nästan alltid har värk i dem, fick bättre tag i denna formen när jag skulle ta ut den ut ugnen, jag tyckte inte heller att den var så varm att ta i.

Jaaa, det är svårt att förklara, de var "gohälliga" (=bekväma) att använda helt enkelt :o)

Anonym sa...

Kikar förbi och säger Hej hej!
Hoppas allt är bra!
*kram*

Mildamakter sa...

mocca: hej, hej..*vinkar glatt*...jodå, det går...en dag i taget... *kram*

Anonym sa...

Det var därför jag ... ville ha något fast att hålla på väg till ugnen och sånt. Jo jag köpte något annat istället den där grädd shaker och lite alla hjärtanspaket. notan slutade under 500 kr. Försöker hålla i plånbkken nu. Ett projekt på G, så...Berättar mer sen.

Malin sa...

Det låter som en bra dag.. Njut av den..
Tack för omtanken under mitt vita bloggstop...
Det värmde.

Mildamakter sa...

anne-maj: jag har köpt formar nu, på Clas Ohlsson, och där fick man med en stabilisator-ring så att det blir lättare att bära och sätta in formen, verkar bra!
Låter spännande med ditt projekt, ser fram emot att få höra mer :o)

malin: skönt att se att du är tillbaka, jag blev nästan lite orolig :o)

Malin sa...

Jo jo om du blev orolig... gissa vad jag va då..
Kändes ungefär som om jag förlorat en del av mitt liv *darrar*...

Mildamakter sa...

malin: kan tro det, jag vågar knappt tänka på hur jag hade reagerat om det hade hänt mig...*ryyser* ;o)

Batbut sa...

Claes Ohlsson och IKEA, är som balsam för shoppingssugna hemmafanatiker. Been there, igen och igen och igen och igen.....s

Anonym sa...

Dagens utmaning:

Skriv upp tre saker som du är nöjd med hos dig själv. Skicka sen vidare utmaningen.

Mildamakter sa...

batbut: IKEA är inte min favorit precis, jag drar mig för att åka dit, men deras ljus är ju kanonbra, så det blir allt en tripp dit nån gång/år :o)

bambi: ja, jag har använt samma temp och tid på den sockerkaka jag gjorde, och mer har jag inte provat ännu.
Jag ska börja med 2 tim 3 ggr/v, och sen successivt trappa upp, så att jag i slutet av mars är uppe i 10 tim/v. Då ska vi ha ett nytt rehabmöte och stämma av hur det går och känns.

nina: jag tar tag i det när jag kommer hem igen senare idag ;o)

Mildamakter sa...

monica: till sockerkaka och bröd???
Det är så stora formar jag köpt, alltså inga muffinsformar ;o)