2006-02-18

Melodifestivalen 2006

Så!
Nu har jag för första gången på många herrans år lyssnat på uttagningen i den svenska melodifestivalen, och jag måste då säga att jag inte blev speciellt imponerad.

Sambalåten var ju pigg och glad...men hade det inte varit liiiite konstigt att skicka en sådan låt för att representera Sverige?...i så fall så hade man åtminstone fått hyra in Peppe som dansare :o)

Electric Banana Band?... *me like*, men kanske liiite pinsamt att skicka iväg ett gubbgäng utklädda till apor att representera Sverige, men bra och kul ÄR dom onekligen

Den gravida tjejens röst åt hål i skallen på mig, så hon gick fetbort

Magnus...eh... nånting var bra, kulig låt, typiskt melodifestivalstuk på nåt vis

Strippan, vad hon nu heter,....näää tack

Raparna: huvva, hörde inte vad de sjöng, men det var väl meningen kan jag tro. Jag är för gammal för sån musik helt enkelt

Linda Bengtzing: kulig låt som nog (kanske) vinner på att höras mer än en gång för att den ska fastna, men nog kom jag att tänka på Lena PH´s Det gör ont, när jag hörde den

Den sista killen som liknade en karusellskötare på något fd öststatstivoli: har aldrig sett eller hört talas om honom tidigare, satt bara och retade mig på att han såg så läbbigt ofräsch ut, så jag har inte så stort hum om hur han lät, ärligt talat.

Måtte det komma lite bättre låtar i nästa omgång, annars kommer jag aldrig att hålla ut till finalen...*ler*

10 kommentarer:

Anonym sa...

Dendära på stolen, sjöngo hon nått och hur gick det för henne?

Anonym sa...

Mja, inte var det mycket att hurra för i denna del av melodifestivalen inte...

Mildamakter sa...

anne-maj: en stol? menar du hon, den fd strippan? den blonda som klamrade sig fast vid ett mikrofonstativ? om det är hon, så rök hon ut med en gång.

nina: nä, det var tämligen...eh...*gäääsp*...lixom

Anonym sa...

*ASG* Jag måste erkänna en sak
*viskar* jag tittade lite på spektaklet då och då.

Gillar din sammanfattning :)
Du borde bli schlagerkrönikör! Lova och titta på dom resterande tre finalerna och skriv om dom sen!

Anonym sa...

Usch vad jag svamlade. Jag menade den där på din blogg! med cigg i munnen..

Malin sa...

Magnus var bäst!! Lena är bara självupptagen och ingen bra programledare.

Mildamakter sa...

mocca: jag lovar då sannerligen ingenting...*flinar*

anne-Maj: jahaaa, ja, jag begrep inte riktigt var du hade sett den där stolen :o)

malin: håller med dig!

Miss Piggy sa...

Haa! Det finns en anledning till varför jag bojkottar den här utagningen, jag tittar/lyssnar bara på storafinalen. Fast jag hade ju velat haft biljetter till delomgången här i Kalrskrona men de tog slut på 10 minuter efter de släppts.. *snyft* Livet är hårt!

Baba sa...

Stackars dig! Om du inte sett några delfinaler förut tycker jag att du råkade ut för en av de sämre när du nu första gången såg en. Såg den med mina systrar och vi gillar schlager. Det sämsta tycker jag ändå var kringarrangemangen. Väntar nog till finalen nu.

Mildamakter sa...

monica: ska försöka ;o)

pia: förstår att det känns tungt ;o)

baba: jag tänker se nästa avsnitt också, så får jag se sen hur det blir. Risken är väl bara att det är så stort töntvärde i det, att det blir sevärt bara p g a det :o)