2006-02-03

Vuxenpoäng?

Följande snurrar runt i bloggland f n.

Jobb (1p) - Ja
Visitkort (1p) - Ja
Konferens (1p) - Det händer väl
Bor hos föräldrar (-2p) - Näää
Vara sambo (1p) - ja
Vara förlovad (1p) - Ja
Vara gift (2p) - Ja, sen 25 år tillbaka
Skild (3p) - Nä tack
Äga villa (2p) - Nej, har gjort
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Ja, en kombi
Hund (1p) - Nä, (inte än)
Lån (1p) - Ja
Gemensam ekonomi (1p) - Ja...fläckvis
Pensionsspara (1p) - Ja
Storhandla (1p) - Ja
ICA-kundkort (1p) - Ja
Använda rabattkuponger (2p) - Med mitt dåliga minne? Ha - vilket skämt
Äga hushållsassistent (1p) - Ja
Äga diskmaskin (1p) - Nej
Dubbelsäng (2p) - Ja
Ha julgran på julen (2p) - Nej, p g a allergi avstår vi
Gråa hår (1p) - Ett och annat, kan jag tänka mig
Celluliter (1p) - Det har jag säkert
Prenumerera på morgontidning (1p) - Inte just nu
Lösa sudoko (1p) - *I hate siffror*
Välja att inte svara i telefon (2p) - Apselut
Putsa fönster (1p) - Det händer...nångång
Svampplockning (2p) - Premiär i höstas i Värmland. Hittade en (1) kantarell...
Långfärdsskridskor (1p) - I Skåne?? ha, vilket skämt
Parmiddag (1p) - Gärna
Vinprovning (1p) - Jaaaa, gärna
Danskurs (1p) - Jag fullkomligt avskyr att dansa, så nej tack
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - Varför inte?
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Eller en whisky??
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Oftast
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Gärna soffan med bästa kompisen
Spela Bingolotto (1p) - Nå väj näver!
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Näää
Ha höftproblem (1p) - Inte än
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Tror aldrig att det kommer att bli aktuellt för min del
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Ofta

0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt...

"Över 25 p "Nu är du där"

Tack och lov, jag räknas som vuxen :o)

6 kommentarer:

dixi sa...

visst är det skönt att vara vuxen!:)

Mildamakter sa...

andromeda: jaaaa, tack och lov, jag skulle inte för allt smör i Småland vilja vara ung igen...huvva

Miss Piggy sa...

HAA...den hade jag med velat göra..

Vuxet?
Hur är man då, som ungarna har frågat i omgångar..
:)

... sa...

Försökte lägga kommentar på inlägget ovan men tji fick jag...Unable to process your request eller vad den yrar om....Blogger-mutter-grrr...
Nåja, vad jag ville egentligen var att fråga vad quinoa är för något?

Mildamakter sa...

Nje inte jagar jag poäng, jag blev bara glad att jag räknas som vuxen (och skam vore det väl annars, vid min ålder) *flinar*

Mildamakter sa...

ellis: välkommen i gänget ;o)