2006-02-12

Söndag



Det märks att man, dvs jag, inte längre är 20 år...(även om jag ser ut som sjutton *s*).

Vi var ju på födelsedagsfest hos svågern igår och var inte hemma förrän halv två i natt, och det känns då verkligen i hela kroppen idag...grus i ögonen och en seeeg kropp som inte vill göra mer än att krypa upp i fåtöljen och läsa böcker.

Jag har lärt mig min läxa och kommer alltså att lyda min kropp och inte utsätta mig för några mer avancerade aktiviteter idag.

Darling tittar på OS och jag läser Jan Hedhs härliga bok om bröd.

Så kommer vi att tillbringa söndagen.

11 kommentarer:

Malin sa...

Slappt och skönt...
Precis som en söndag ska va!!

Anonym sa...

Låter som en perfekt söndag :)
Ha en bra dag och hoppas festen var trevlig!

Mildamakter sa...

malin: jaaaaa...*ler saligt*

mocca: ja, det var en riktigt trevlig fest. God mat och trevliga människor, det kan inte bli bättre :o)

Anonym sa...

Ååååh teckningen... du verkar vara gumman på teckningen:-) Söt och mysig!

Mildamakter sa...

anne-maj: bilden är ritad av den svenska konstnären Birgitta Lindeblad, och sen är det någon som har gjort om den till tube. Det finns massor av vykort och almanckor att köpa, men bilder av BL. Jag tycker att de är bara sååå läckra, man blir glad i hela figuren av dem :o)

dixi sa...

Så förståndigt så :)
Jag gör ungefär lika mycket som du idag.

Anonym sa...

Du sa nåt... jag måste också tänka på den läxan. Det är sååå lätt att jag ramlar tillbaks i gamla takter. Men känns kroppen seg så ska den nog vila. Kroppen har inte fel!

Miss Piggy sa...

Är 40, ser ut som 30, lever som 25 och tänker som 20..beter mig som 15???
Eller...*ler*
Njaa, inte riktigt men, ibland kan man ju undra.
Det är som du säger, det märks(åldern)när man är ute o roar sig!
Även om det är lika kul som när man var 20...
;)

Mildamakter sa...

nina: nej den har nog inte det, men det är ack så svårt att lära sig tänka om och lyssan på den...

pia: jag har framför allt svårt för att vara uppe sent på kvällarna/nätterna, och det straffar sig då alltid dagen efter ;o)

Anonym sa...

Hej.
Jag letar förtvivlat efter Birgitta Lindeblads kalendrar och kort på nätet. Var kan jag köpa dem?
Vet du?
Mvh
Anna-Karin Axellie i Falun

Anonym sa...

Älskar Birgittas bilder.

@Anonym och alla andra kolla hennes hemsida http://www.birgittalindeblad.se

Där finns hela hennes sortiment och en lista till återförsäljare.