2006-02-25

Melodifestival Karlstad



Och vinnaren är...Tommy Körberg!

Min absoluta favorit ikväll var helt klart Tommy Körberg. Han må vara lönnfet och hjulbent, men milda makter vilka pipor han har...*me like*, men jag förstår att han var med utom tävlan, så...*suck*..de övriga var...

Magnus Carlsson: såg ut som om han var på rymmen från "Six feet under", rena rama begravningsentreprenören alltså, men pågen kan ju sjunga, så det var väl inte helt fel att han gick vidare

The Elephantz:...milda makter säger jag igen...rapar är något man gör diskret när man är mätt, men inte 17 ställer man upp i melodifestivalen med det. Den gick bort direkt för min del.

Sonya: Tösabiten hade tydigen inte råd med ordentliga kläder utan fick sjunga i nattsärken. En tam och ganska menlös sång i mina (i o f s omusikaliska) öron.

Östen med resten:... *suck igen*...vad är det med medelålders karlar? Måååååste de spöka ut sig så pinsamt? Förhoppningsvis så kommer denna melodi att glömmas fortast möjligt. Jag ska i alla fall göra vad jag kan för att glömma den

Pablo Cepeda: nää tack...och varför ska han sjunga i undertröja?...nää väck med möget

Kikki:...tja...Kikki är ju som Kikki alltid är. Har man hört en låt med henne så har man hört alla låtar...lixom. En schlager som alla de andra hon har sjungit genom åren... inget nytt under solen heter det ju, och det är aldrig så sant som i det här fallet.

Niclas Wahlgren: En stelt leeende skyltdocka som leker med mikrofonstativet...sen kan jag inte säga mer om detta om jag inte ska bli alltför elak

Velvet: Ännu en stackars flicka som inte har råd till scenkläder utan som ställde upp i sitt finaste nattlinne. Denna låten kommer säkerligen att gillas av 14-åringarna på discoteken i sommar, men jag tycker att jag har hört den förut...mååånga gånger.

Summa sumarum: en riktigt tråååååkig omgång av melodifestivaluttagning. Inte en endaste låt som fastnade i skallen och som jag skulle kunna tänka mig att gå och tralla på i veckan.

Bäst var helt klart Tommy Körberg, och han tävlade inte ens!

Lena Ph var inte roligare denna vecka heller. Förhoppningsvis så kommer hon inte att få vara programledare efter denna melodifestival, hon är okul och ibland direkt pinsam...tycker jag i alla fall ;o)

12 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag brukar inte gilla Körberg, då han verkar så himla dryg, men ikväll var han den enda stjärnan.

Anonym sa...

Förstår inte heller varför dom inte har (ordentliga)kläder på sig!
Niclas lek med stativet var ju inte så kul, men liiiiite söt är han allt :)
Är inte heller överdrivet förtjust i Tommy Körberg, men sjunga det kan han! Och jag håller mig dig o Mamselamsen: han var den enda stjärnan i kväll. han har iaf vett att hålla sig borta fr spektaklet.
För det gör han väl? Han dyker väl inte upp i ngn delfinal ;(

Anonym sa...

Trist tillställning i kväll med...

popsan sa...

I grekland har vi ingen direkt tävling inför melodifestivalen. En artist väljs ut av en kommite och sedan får vi rösta fram en av fyra låtar som denna artist framför.
Enkelt och smidigt.
Kram

Malin sa...

Jag kan snabbt konstatera att jag missade inte ett dugg igår. Vi var på kalas och därför ingen tv på..
Tack för att du på ett kanon sätt upplyste mig!!!

Anonym sa...

*ASG* missade mellanakten och att Tommy Körberg VAR med i den, för det var han va? Läste det i Aftonblaskan efter att jag hade skrivit kommentaren *S*
Jag försökte vara "ironisk" i kommenteren och tycka att han var bäst eftersom han höll sig borta. Tänk så det kan gå när man ska försöka vara "lustig" ibland *L*

Miss Piggy sa...

Ojdå!
Men inte behöver jag titta iaf, kan surfa in här direkt efteråt, för du recenserar ju så bra ;)
Jag väntar till stora o sista finalen.. orkar inte hålla på att hålla reda på alla innan. Skulle bara reta mig på ifall bättre låtar försvinner ut.

Har förresten sett Körberg live på Kronprinsen i Malmö en gg. Där sjöng han Jaques Breel, kanon var det!

Mildamakter sa...

mamsen: håller med!

Mocca: *asg*...du ÄR för härlig :o)

nina: lindrigt sagt...

popsan: jag har för mig att vi hade något liknande här i Sverige för sisådär 100 år sen. Jag har ett svagt minne av att Family four sjöng olika låtar och så fick man rösta fram vilken låt som skulle vinna

malin: du missade inte mycket ;o)

pia: har har bra röst,men är lite läbbig för övrigt kan jag nog tycka...

Mildamakter sa...

camerazz: jag är förmodligen för gammal för att se något snyggt i de här klädtrasorna...jag tycker bara att det ser billigt ut...

Bambi sa...

Barnen hade en egen festival för oss, den var mycket bättre! *s*

Mildamakter sa...

bambi: det är jag helt övertygad om att den var!

Mildamakter sa...

stina: *ler*...tack ;o)