2006-03-30

Vilken hundras är du?




Vilken hundras är du? Klicka på länken och gör testet.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_545826&lpos=extra_0

(Jag hittade länken hos Malin http://exotisk.blogspot.com/ )

Själv blev jag, precis som Malin, Engelsk Bulldog

Engelsk bulldog
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang.
Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar.
Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte.
Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv.Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem".
Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad.
Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

Hmmm, mycket stämmer nog in på mig när jag tänker efter... :o)

11 kommentarer:

Bambi sa...

Får nog kolla det testet tror jag! *s*

Malin sa...

Ha ha Ja det är konstigt att det kan stämma så bra...

Morgondimma sa...

Jag är en Bullmastiff..jo jag tackar jag!

dixi sa...

*garvar*,
andromeda är en ful liten mops!

Anonym sa...

Mocca är en Berner Senne
som bland annat är leklysten och ivrig och lite vaktig mot folk hon inte känner, men hängiven mot dom hon känner....osv....

Hunden på bilden (i testet)var söt iaf :)

Mildamakter sa...

bambi: tycker jag apselut att du ska göra...*leeer*

malin: visst är det!..och inte nog med det, ibland kanjag nog tycka att jag ser ut som en sådan också :o))

morgondimma: de är ena riktiga sötnosar, så var stolt du bara! :o)

andromeda: ful?? nä de är söta tycker jag...fläckvis åtminstone ;o)

mocca: *asg*...skulle DU, som är som en liten docka, kunna vara en Berner Senner??...det hade varit en syn för gudar det...*leeeer*

Maggisen sa...

Och Maggisen är också en engelsk bulldogg... inte en ettrig terrier som det nog finns dom som tycker passar bättre :)

Mildamakter sa...

monica: det är bra att ha temperament tycker jag. Jag hade gärna varit en terrier...faktum är det finns de som tycker att jag ÄR en terrier...*ler*

maggisen: heeeeej...och välkommen hit, jag har väntat på dig ;o)

Anonym sa...

Är det en stor och tuff hund? Jippie!
Voff!

Mildamakter sa...

mocca: *leeeer*

samson sa...

Gulligt test.