2006-03-21

Meditation



Jag läste i Ninas blogg om guidade meditationer
http://ninajohangarden.blogg.se/110306180353_meditationer.html#trackback och blev nyfiken och beställde CD:n hon skriver om.

Idag har den kommit och jag har tänkt att prova den lite senare.
Jag vet ju att jag mår så mycket bättre när jag mediterar, men på senare tid har det varit lite dåligt med motivationen, trots att jag så väl hade behövt det.

Nu ska det bli ändring på det, först ska jag gå ut i det fina vädret och njuta av lite solsken, sen ska här mediteras.

8 kommentarer:

Malin sa...

Vädret är underbart!!!!
Njut för det har jag gjort..

Anonym sa...

Här är det också strålande sol!
Meditation låter spännande, om det int eär för privat, så får du gärna berätta lite mer om meditation i ett inlägg, kanske?
Hoppas du har haft en härlig dag i vårsolen :)

dixi sa...

så spännande, har provat nån gång ,men somnade bara *s*

Anonym sa...

Vädret är underbart! Odlaren tar paus och försöker bearbeta nattens händelse. Jag vill gärna prova meditera men svårt när jag inte kan lyssna på något. Vet du något? Vacker blomma ton i ton med din blogg. Man blir så lugn och fin som fil på din blogg:-)

Mildamakter sa...

malin: ja, jag har njutit i fulla drag idag. Det kan nog kanske tänka sig att det kan bli vår i år med trots allt ;o)

Mocca: det kommer...

andromeda: det händer att jag gör det med, men då brukar jag trösta mig med att jag nog behövde sova bättre än att meditera ;o)

anne-maj: jag ska skriva ett inlägg om det, så fort jag har läst mina favoritbloggar idag ;o)

Anonym sa...

Idag spelade jag meditationsskivan med Hasse Nyander i stereon i vardagsrummet och låg på soffan där.

Det gillade inte hundarna. De skällde när HN pratade efter ett uppehåll då det bara var musik och Originalvovven klättrade upp i soffan och petade på mig med tassen och gnällde.

Matte ska sitta i däckstolen eller ligga i sängen och bara ha ljudet för sig själv, tyckte de.

Anonym sa...

Idag spelade jag meditationsskivan med Hasse Nyander i stereon i vardagsrummet och låg på soffan där.

Det gillade inte hundarna. De skällde när HN pratade efter ett uppehåll då det bara var musik och Originalvovven klättrade upp i soffan och petade på mig med tassen och gnällde.

Matte ska sitta i däckstolen eller ligga i sängen och bara ha ljudet för sig själv, tyckte de.

Anonym sa...

Fasen, mitt inlägg förökade sig...