2006-03-18

Lördag

Lördag...en bra dag...den dag i veckan då jag äter min lagade mat.
Ikväll blir det kycklingfilé gratinerad med purjolöksblandad chilikeso, (fullkorns)pastasallad med mycket broccoli och gröna bönor, nybakat fullkornsbaguette och till detta delar vi en flaska rödvin.

Det är ju även final i melodifestivalen gubevars, så det kommer nog att bli lite festivaltittande också, menjag begriper då rakt inte varför Carola höjs till skyarna på det sätt hon gör. Jag tyckte inte att hennes låt var speciellt bra och henne tycker jag då rakt inte om...det hade bara varit hysteriskt roligt om hon inte vann, jag är elak, jag veeet, men jag tycker så i alla fall.

10 kommentarer:

Malin sa...

Låter som en gooood middag!!!!
Festivalen ja vem ska inte titta.. Har inte hört alla bidragen så det ska bli kul sen vinner ju aldrig rätt låt ändå!!!

Anonym sa...

Jag tänker titta, för om Carola INTE vinner så vill jag inte missa den minen för allt smör i Småland.
Måtte hon inte vinna!
Ha en trevlig lördag :)

Anonym sa...

Åh tjusigt! Du och katten! Mycke i kylen! Kan jag komma över? Jag måste klä upp mig först...

Bambi sa...

Ja, det låter jättegott! Här ska vi ha lasagne, Väduren har hittat ett jättgott recept.

Carola vill jag inte vinner! Visst hon har en fantastisk röst men låten var kass och sen gillar jag inte hennes "stil" eller ska jag säga åsikter...

Mildamakter sa...

malin: nä, precis så är det, det roligaste brukar ju vara pratet efteråt :o)

mocca: håller med dig, men nu har hon tydligen garderat sig med att hon är förkyld, så vinner hon inte kan hon ju alltid skylla på det.
Må bäst ;o)

anne-maj: nä... klä inte upp dig, kom som du är!

bambi: mmm lasagne *me like* :oD

Anonym sa...

hej - vilken fin blogg!! Tur att jag hittade hit! Underbara illustrtaioner! Är de dina egna?
Jag återkommer - välkommen till min förstås...
Petra

Mildamakter sa...

Petra: petra: välkommen hit!
tack för berämmet, teckningarna är inte mina, de är s k tuber till programmet PSP, däremot så är fotona tagna av mig...

dixi sa...

ahh,melodi festivalen är över och jo ,det var ju väntat,men varför?

Mildamakter sa...

andromeda: ja, man kanju bara undra..

ellis: håller med dig på alla punkter, och maten smakade utomordentligt...*ler*

Anonym sa...

Gillar inte CarolaVråla.. hon är så hysterisk och ruskig på nåt sätt. Synd att hon vann för jag hade velat se hennes missnöjda min när någon annan snöt vinsten framför den flinande nosen på henne.