2006-03-05

Söndag



Jag tittade på Melodifestivalen i går, men eftersom jag har beslutat mig för att inte gnälla och att vara snäll, så skrev jag ingenting om varken trasiga kläder, elchocksfrisyrer, tråkig musik eller Sound of musiclåtar.

Nej nu är det positivt tänkande som gäller, så här kommer fem braiga saker med söndagen den 5/3 2006 :o)

* det är 6 grader kallt ute, så det är myggfritt

* solen skiner, men eftersom det är 6 grader kallt så behöver jag inte visa upp figuren i baddräkt

* Jag har fått tillbaka min kamera från rep, den fungerar inte riiiiiktigt som den ska fortfarande, men den fungerar lite i alla fall

* Trottoarerna är fortfarande inte skottade efter den sista tidens snöande, så jag får den stora glädjen att åka buss till jobb i morgon också

* Vi blev inte färdiga till att köra över till Danmark igår för att fylla på öl/vinförrådet, alltså sparade vi de pengarna...i går i alla fall

Se så lätt det var att vara positiv och inte gnälla - det här kommer att gå galant :o)

9 kommentarer:

Malin sa...

Känns jätte possitivt... *L*

CV sa...

Visst var det väldigt trista låtar igår?
Förutom att det var rätt kul med ett hårdrockband, de fick väl hela svenska hårdrocksverige att rösta.
RS
kulturbloggen.com

Lyckliga Grodan sa...

inspirerande...
ska lägga in fem positiva i min blogg senare idag..

Anonym sa...

Låter gott. Men bilder är såå underbara! Var hittar du dom?

Bambi sa...

Ja, det här kallar jag optimistiskt!! *ler*

Mildamakter sa...

malin: eller hur? :o)

cv: välkommen hit.
Ja, jag var då inte ett endaste dugg imponerad av någon av låtarna, och inte kommer jag ihåg någon av dem heller...nä det var obra helt enkelt!

grodan: bra om vi kan hjälpas att sprida lite positiv energi...eller nåt ;o)

anne-maj: på nätet och från en maillista jag är med på, där folk skickar in dessa tuber

bambi:...visst är jag en dutti tös? ;o)

Anonym sa...

Tuber? Vad betyder ordet? Får jag väl tanka dessa tuber på din hemsida?

Mildamakter sa...

anne-maj: det är en slags bilder som man använder i ett datorprogram som heter PSP (Paint Shop Pro). De är ungefär som de bilder som har filändelsen .gif

Mildamakter sa...

anne-maj: klart att du får ta de bilder du vill från mil blogg. Bara kul om du tycker om dem...juuuuu ;o)