2006-03-10

Fredag


Kallt som skam i morse när jag cyklade till jobb, men snön har försvunnit så mycket att det går att cykla, och det är ju positivt. Kylan kan man ju klä på sig mot.

Det flöt bra på jobb, träffade några som jag inte träffat sen jag blev sjuk, och det är så kul att se att folk faktiskt skiner upp när de får se mig, och blir glada att jag är tillbaka...att stora, stöddiga karlar kan komma fram till mig och krama om mig och önska mig välkommen tillbaka. Det känns gott.

Upptäckte även att vi, som friskvård, på jobb kan boka massage till ett reducerat pris, så jag ringde givetvis direkt och bokade en tid till nästa vecka.

Efter jobb blev det en cykeltur till gymet och en bra träningsomgång.
Det flöt på precis som det skulle och vi skrattade mycket, vi som jobbade bredvid varandra.
Det är en verkligt positiv grej på det gymet jag går på, alla pratar med alla och skrattar och skämtar med varandra, sen spelar det ingen roll om man är ung eller gammal, fet eller smal, känd eller okänd, alla är där för att träna och att ha kul.

Man får en sån kick varje gång man är där.

På väg hem stannade jag till vid det gröna apoteket och köpte en BiB, Mc Pherson, ett rött shirazvin från...ehhhh...Australien tror jag, som vi tycker är ett gott vin, och som passar till det mesta av det vi äter.

Idag känns det som en verkligt bra dag, allt känns balanserat och jag känner mig glad och tillfreds...en härlig känsla!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blev över attt läsa om din dag :)
Härligt att det går bra på jobbet och att du har så bra arbetskamrater.
Jag skulle också vilja hitta ett sånt bra gym som du verkar gå till, dom flesta jag har varit på så har tjejerna stått o sminkat sig innan dom ska börja träna....pallar inte sånt. Fattar överhuvdtaget inte poängen med det.
Ha en fortsatt härlig fredag!
*kram*

Mildamakter sa...

eliis: tack snälla :o)

mocca: ja, jag är lyckligt lottad, jag är medveten om det.
Ha en riktigt härlig fredag du med :o)

Annapelu sa...

"Gröna apoteketet" - ha ha!

ska jag komma ihåg, vad är väl en alvedon jämfört med ett glas vin??

Ha en skööön helg, kanske kommer våren?

Mildamakter sa...

blogoholic: f-n tro´t...men hoppas kan man ju alltid ;o)

camerazz: man behöver ljuset, det har varit försvunnit så länge...

Batbut sa...

Gröna hälskokostbutiken brukar jag säga, naturapoteket då förstås. *s*. Låter som en klart bra början på helgen! Skönt!

Mildamakter sa...

monica: tack...*ler*

batbut: Ja, det var skönt att för en gångs skull känna det så. Det är så länge sen det sist kändes så.