2006-03-31

Fredag


Idag var jag tidigt på jobb och jobbade de timmar jag skulle, sen kom Darling och hämtade mig och vi körde över till Danmark för att fylla på förråden av flytande varor. Vi har inte varit över sen före jul och det började märkas.

Den här gången blev det både öl, vin och sprit som införskaffades och jag hittade äntligen Absolute peach, som jag så länge letat efter där. Den är supergod att blanda med Sprite, en riktigt sommardrink...*me like*

Vi hade tänkt att ta en heldag där, men det var dimmigt och disigt och rätt var det var, så kom det ett ösregn, så det var inte speciellt mysigt, så vi tog bron hem till Malmö igen.
Nu är klockan 1300 och jag tycker att jag har hunnit med riktigt mycket idag...minsann.

Jag tänker nog sätta mig och lyssna på Katarina Mazettis Familjegraven, en riktigt rolig bok att lyssna till, jag har skrattat högt flera gånger...

7 kommentarer:

Malin sa...

Ja tänk att regn och dimma kan kännas lite bra bara för att snön försvinner.....

Mildamakter sa...

Allt som får vintern och snön att försvinna är positivt i min värld just nu...*apselut*

Anonym sa...

Då är jag glad att inte bo därnere *skrattar* Tack för tipset till sommardrinken.

Anonym sa...

Absolut Peach är en underbar att göra sommardrink på.
Men här känns det låååångt till sommaren. har snöat hela dagen, så all snö som "regnade bort" i onsdags är nu tillbaka
*surar*

Mildamakter sa...

anne-maj: det hade varit KUL om du hade bott här i närheter, bara så att du vet det! ;o)

mocca: stackars dig...snö är OKUL och synnerligen ONÖDIGT nu!!!!

dixi sa...

Jag tycker fortfarande det är konstigt att man kan lyssna till böcker :)
menman vänjer sig , bra är det i alla fall!

Mildamakter sa...

monica: näää, det blev inte något ätbart ö h t...denna gången ;o)

andromeda: det är prefekt i bilen eller när man står och stryker...eller om man har svårt att somna ;o)