2006-03-15

Sommar...



Bambi tyckte i en kommentar till mitt förra inlägg, att jag skulle lägga upp några av mina sommarbilder, nu närjag ändå har bloggtorka, och till samma inlägg så frågar Anne-Maj mig om jag sitter och längtar till våren...

Jag började bläddra bland mina bilder och visst 17 längtar jag vill vår och sommar, och ännu mer när jag ser bilderna.

Bilden ovan, tog jag en kväll i somras på Österlen. Det hade varit varmt och skönt hela dagen, och när solen började gå ner, så tog Darling och jag våra kameror och gick ner till stranden. Havet låg som en spegel, men man kunde höra en och annan våg som bröts som stranden. Luften var full av dofter, det kändes nästan som om luften var randig av dofter. Längs stranden växer massor av vilda nyponrosor och många av dem hade slagit ut för fullt de senaste dagarna.

Just nyponroserna doftade mycket mer den kvällen än vad jag tidigare hade lagt märke till att de brukade göra och det kom en svag aning av tång uppblandad med saltvattensdoft. Det var helt enkelt en sådan där kväll som man ibland kan uppleva med alla sina sinnen och som stannade kvar i mitt minne, trots att vi gjorde liknande promenader nästan varje kväll.

Just den kvällen skulle jag ha velat kunna stoppa ner i en konservburk och tagit fram nu, när vintern inte verkar att vilja försvinna. Tänk att kunna skruva upp locket, känna doften och ljuden från den kvällen, känna den fortfarande varma sanden mellan tårna....åhhh...*me like*

9 kommentarer:

Malin sa...

Det låter helt underbart..
Tänk om 1½ vecka är det "sommartid". Inte kan man tro det..

Anonym sa...

Oh, vad det låter härligt att gå på stranden på Österlen och känna doften av hav och tång...
Längtar redan till sommaren när jag och yngre sonen ska resa "hem"...
Sköt om dig!

dixi sa...

mmm...längtar !

Anonym sa...

Tack för din omtanke under min bortavaro Kram//C

Anonym sa...

Jag bara MÅSTE ta mig ner till Österlen i sommar! Du har fått mig att vilja åka dit!Fattar inte varför jag aldrig varit där....ska ta och ändra på det :)

Mildamakter sa...

malin: nähä du, DET kan man INTE tro ;o)

doris: ja, Österlen är ett paradis, för oss i alla fall...
Välkommen hem till Sverige igen :o)

andromeda: me 2

christina: Åhh, du är tillbaka, va kul! Hoppas att allt är OK :o)

mocca: Ja Österlen på våren när alla äppelträden blommar är sagolikt, eller på sommaren med alla evenemang...eller på hösten när äpplena skördas och det ligger ett stråk av äppeldoft överallt...åhh...*me like*

Bambi sa...

Härlig bild och ljuvlig beskrivning av vad vi väntar så på!

Anonym sa...

Det är så målande och jag börjar sukta efter sommaren....

Mildamakter sa...

anne-maj: välkommen i gänger kära du ;o)