2006-03-04

Lördag

Minusgrader och kallt, men solen skiner åtminstone.

Alltid något att vara tacksam över.

Jag försöker krampaktigt hålla fast vid tanken, att för varje dag som går, så är vi en dag närmare våren och sommaren. Snön och kylan KAN bara inte fortsätta hur länge som helst...eller?

Jag har bestämt mig för att fokusera på det positiva och inte slösa energi på det jag inte kan påverka...men jag kan inte lova att jag klarar av det ;o)

Jag vill att det ska vara sommar och att det ska vara precis sådana här sköna sommarkvällar nere på Österlen, som det är på bilden här ovan...det är väl inte för mycket begärt?

10 kommentarer:

dixi sa...

fin bild, men den bilden är från Malmö väl?

Mildamakter sa...

andromeda: nope, den är från Kivik

Malin sa...

Jag håller med och har samma sommar längtan men kan inte annat än säga att det varit helt underbart ute idag...

Bloggblad sa...

Det dröjer bara ett par månader, sen gnäller vi över värmen...

Bambi sa...

Vilken underbar bild, ger tröst i det kalla vädret! -20 grader, när jag steg upp och då hade jag ändå sovmorgon....

Mildamakter sa...

malin: jasså? vi har haft kallt och blåsigt...och just nu snörar det...igen...*ryyyser*

bloggblad: näää...aldrig på tiden att jag gnäller över värmen inte...*ler*

bamib: - 20?!..stackars er...*huvva*

Anonym sa...

Jag bara måste ta mig ner till Österlen. Har aldrig varit där, men har förstått av dina bilder att det är jätte vackert där.
Tack för att du har visat bilder :)

Mildamakter sa...

mocca: Österlen är underbart vackert och jag kan helt klart rekommendera det!

Helene sa...

Precis på den stenmuren satt jag i somras och åt räkröra från butiken som ligger några hundra meter längre bort. Tack för att du påminde mej om ljuvliga sommarminnen!

Mildamakter sa...

cykellisa:Välkokmmen till mig! Mmmm, jag vet precis vilken affär du menar. Där har vi lagt måååånga pengar. Det är ren och skär matporr...milda makter så mycket gott de har där;o)