2006-03-28

Tisdag



Negativt: Möte på jobb som drog ut två timmar mer än jag hade räknat med fick min skalle att ta slut helt och hållet. Det är okul att märka att jag fortfarande har långt kvar tills jag kan räkna mig som tillfrisknad, om det ö h t kommer att ske, och att jag fortfarande är dålig på att sätta gränser. Min pslkonsulent skäller på mig och säger att jag måste ta det lugnare och inte forsa fram som ett överspeedat lokomotiv..hmm undrar vad hon menar med det? :o)

Positivt: Klockan är nu snart 18.00 och det är fortfarande 11 härliga plusgrader ute och solen skiner...jag vågar snart tro på att våren verkligen ÄR här :o)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken klok pslkonsulent du verkar ha. Du måste sköta om dig och ta det lugnt!

*kram*

Ilva sa...

Vad harligt! I dag hade vi 12° har nere, det satans varen vagrar att riktigt infinna sig...

Anonym sa...

Ja det är svårt med gränser...Kan du pallra in på biblioteket och kolla tidningen PS, som har om det. denna numret eller förra numret. Syns på omslaget. bra artikel, berör mig också:-)

Elva grader och jag säger lyckans ost!

Mildamakter sa...

mocca: ja hon är verkligen en pärla...och så börjar hon känna mig alltför väl vid det här laget...*ler*

ilva: nämen - har vi haft lika varmt som i Italien?...hääärligt...*ler brett*, men jag tror nog att ni har kommit lite längre med våren än vad vi har gjort. Jag har sett dina blombilder och är gröööön av avundsjuka ;o)

anne-maj: tack för tipset, jag ska kolla upp det där. Ja det är så outsägligt skönt att vintern äntligen (väl??) har gett med sig. Det har varit en lååååång eländes vinter i år ;o)

Anonym sa...

Det är orättvist att ni ska ha varmt när det snöar hos mig. Fy sjutton, vad orättvist.

Om det bleve kallare hos dig så forsade inte du fram som ett överspeedat lokomotiv... för då har du så mycket kläder på dig att du måste gå sakta.

Malin sa...

Tack för omtanken om mig!!
Våren är här jag vet!!

Mildamakter sa...

nina: nähä du - försök inte här...detär inte ett duggandes dugg orättvis. Vi har haft permafrost i flera månader och det är inte vi skåningar vana vid, bara så att du vet det! ;o)..och vi behöver mer värme, så att jag inte orkar göra något, det är just jämt vad vi behöver *leeeer*

ellis: varför kan man (dvs vi) aldrig lära oss att ta det lugnt och tänka på oss själva?

monica: tack för tipset, jag ska kolla upp den

malin: skönt att höra att allt är bra!

Anonym sa...

Men... jag är inte norrlänning så det är synd om mig också med denna permafrost. Så det så!

Jag bara bor här i djupfrysta norrland.

Så det är så synd om mig!