2006-03-09

Ett fruset liv

Jag har lyssnat klart på Karin Wahlbergs ljudbok Ett fruset liv.

Den ska väl gälla som en deckare, men är inte speciellt spännande, mer lite småtrevlig sådär.

Boken handlar om en ung, sjuksköteskestuderande kvinna som hittas död vid strandkanten i den lilla staden, och sedan får man följa utredningen som leder fram till ärendets lösning.
Det är 12 CD att lyssna sig igenom och Torsten Wahlund läser den mycket bra tycker jag.

Boken är som sagt var inte speciellt spännande, men lite småpluttrig, med många, långa avsnitt där man får lära känna de utredande poliserna och deras filosofiska tankar.
Just den biten tycker jag inte verkar speciellt trovärdig, men totalt sätt är boken läs/hörvärd, som ett lugnande avbrott i tillvaron, om man ändå inte har något annat för sig

Jag ger den 2 glada damer i betyg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har flera stycken ljudböcker men kan inte få mig att i ro lyssna på dem. Det enda jag har i min cdspelare är avslappningsskivor... och ibland har jag inte ens ro att lyssna på dem.

Har dock tänkt på att jag kan sitta i solen i solhörnet nu med ljudbok i öronen, stickning i händerna och hundarna bredvid mig. Men... då återstår att göra det jag tänkt också... och jag hoppas att lillskrutthunden, som är ganska stor, inte får solförbud på grund av ögonen. Det vore katastrof för henne som ÄLSKAR att sola!

Javisst, den hunden är lite knasig... och är ganska mänsklig... (vi har förstört henne med det) men är det goaste och raraste jag vet tillsammans med sin plastbror Bortbytingen.

Oj, många ord blev det...

Mildamakter sa...

ellis: ja han är jättebra!

nina: det låter ju riktigt mysigt, och inte tror jag att ni har förstört hunden inte...hon får väl ha en solskärm om solen blir för starkt... ;o)

Mildamakter sa...

monica: precis så kände jag också, ville ha reda på vem som var gärningsmannen...